Monday, March 23, 2009

Träningsidioter
















Ja det har vi nog blivit iallafall.Peter hänger med på ett hörn tack och lov.Tyvärr så skall det laddas hit och dit med olika saker!Igår var det ju som vanligt träning på klubben.

Många var där.Kul.Då vi precis hade börjat träningen kom vår granne åkande i bilen.Vår häst Twilly var sjuk.Ett jättetack till Jeanette som allltid ställer upp i vått och tort.Hon avbröt träningen och följde mig hem.Twilly hade fått kolik och tack och lov hade grannen besök av en kille som var hovslagare och direkt förstod hur det var fatt och fick upp Twilly på benen igen och på med täcken och började promenera med henne.Millan,den stackarn,hade rusat till grannen och sagt"Alice,det är nöd och Twilly är halvt död".Stackars Millan.Men va duktigt gjort och så ledsen hon var.

Jeanette promenerade med hästarna i skogen och jag ringde Falköpingsveterinärena och fick råd och tips av dem hur vi skulle agera.Efter olika kontroller kunde vi konstatera att Twilly var på bätringsvägen och blåsa faran över efter en kontroll till med veterinären.
Nu är det bara att hoppas att det ej händer igen.Idag är hon som vanligt igen.

Igår kväll körde jag igenom Ipo lydnaden med båda mina hundar och tidigt på morgonen bar det iväg till Cia och där gick jag ut lite spår.hennes katter överraskar mig,de äter upp all min ost och struntar fullständigt i om de får svansen avtuggad av mina ivriga kattjagare.Macho spårade ända fram till kattuslingen och jag fick shasa bort den så vi kunde spåra vidare.Är mycket nöjd med mina spår idag,sedan testade jag Cias nya påfund för framåtsändade.Kanonbra!Läs på hennes blogg!Lite annan lydnad hann vi med också.

Stackars stressade Cia höll på att missa jobbet också.20 minuter på sig att byta om från träskkläderna till att se ordningsfull ut på jobbet och så körtid dit.Förstod inte hur du hann fram faktiskt.Du måste tryckt till på gasen ordentligt .Stackars Pg som får lappa ihop alla bilar efter dig säger jag.

Telefonen har ringt i ett idag om det ena och andra.Har pysslat med våra valpar och promenerat en långpromenad med Hector och Xanadou.

Cia kom ned och vi tränade ett skyddspass på eftermiddagen.Funkade helt ok.

Kvällen avslutade jag och Millan framöver Tv:n och familjen annorlunda.
Känns skönt att ligga i soffan och bara titta på!

4 comments:

Anonymous said...

Vad obehagligt för Millan men oj så duktig hon var som kutade efter hjälp. Skönt att det gick bra.Finns det ngn som uppdaterar oftare en du.....? Svårt att tänka mig ;).
Kram Susan

Nettan said...

Det är väl självklart att jag hjälper er!Man kan ju inte tveka på sådant.
Kram Jeanette

Martina said...

Ni är riktiga träningstokar. Inser att obekväma arbetsider kontra nio-till-fem-jobb har sina fördelar. Men när allt kommer omkring handlar det ju om prioritering. Ni är grymma!

Cia said...

Ja, Millan hon var duktig hon, tur att det gick så bra. Jeanette är verkligen en klippa som ställer på sina vänner, all heder!