Friday, March 13, 2009

Bli inte rädd för det är bara jag gumman!Va?




















Igår när jag väl tagit mig till jobbet efter simhallsbesök och annat så skulle jag möta min snälla,söta mamma och vi skulle skifta tvätt.Jag lassar på henne 30 kg ny skittvätt och den andra påsen kommer tillbaka till mig med ren tvätt,genialiskt och så snällt av min mamma.

Jag ser hennes bil utanför jobbet och ställer mig bakom för tvättpåsen var tung kan jag säga så jag tänkte inte ta fler steg än vad jag behövde med tvättpåsen.

Ut ur bilen kliver någon som inte liknar min mamma kan jag säga.
Jag hann inte säga något,mamma ropade först,det är bara jag gumman,bli inte rädd!
Bli inte rädd!Jag har inte velat oroa någon och det är inget farligt.
Nähe!

Min första tanke var faktiskt!Har hon träffat plastikkirurgen i HELP?Där stod hon med fyra plåster i ansiktet och svullen som ja jag vet inte vad.
Bli inte rädd.Nähe!
Jag har bara fryst bort leverfläckar säger hon glatt.De tog ett par stycken för säkerthets skull.De var inget farliga men kunde bli.

Men gjorde det inte ont säger jag bestört.Jovisst brände det och sved men skönt nu är de väck och jag har promenerat på stan med moster Ulla.Promerat på stan, men mamma tänkte jag.Ja vad gör det,visst är det några som kikat efter mig men det struntar jag i.Jag tänker minsann inte isolera mig för det här.

Vilken krutmamma jag har,ett psyke som ingen annan faktiskt.Tvätten lassade hon in lätt och of she was.

Få förunnat att ha en sådan morsa måste jag säga.

Hela dagen har jag vilat,kollat på House och läst Drömhem och käkat bondkakor och nu skall jag skärpa till mig faktiskt.Skall tränas och promeneras och fixas med hundar och hästar.Millan är hos en kamrat och Emil skall under kvällen bli Mr James Bond,skall på någon tema fest.Lite tröttsamt att höra den där leksakspickadollens ljud precis som när han var liten.Den grabben älskade pistoler faktisk så mycket att han sov med en under huvudkudden ibland och frågade man honom vad han ville bli,tjuv mamma sade han då.Tack och lov verkar han inte ha fullföljt den karriärstanken.

Schh3 kkl1 Beathalandet Hector har parat Sveariket Cita och så har vi parat Macho med Lolliepop för tredje gången.

På bilden syns Sveariket Cita på SSM med Peter som handler.

No comments: