Thursday, March 12, 2009

Svart i ögonen!I allafall så undvek jag våld!





Igår var jag uppe tidigt och åkte iväg och tränade rondering och hopp över hinder och så hade jag med med kyckling för att kunna lägga spår på de fina fälten som kommit fram i solskenet,nu dessvärre är de ju snötäckta igen.
Häromdagen fick Peter en rolig film av Brian som handlade om hur kvinnor kör bil och parkerar.Den var faktiskt väldigt kul.Men nu till det som hände.Jag ser två kanonfält och parkerar bilen så långt in i kanten som det går och lägger ut mina spår.Det är då jag ser honom ,surgubben i den vinröda bilen.Eftersom jag nu precis gått hot och våldkursen och att jag på förhand vet att kvinnor som kör bil och dessutom hundägare som alltid måste ta emot all skit från andra människor för att inte skapa trubbel så tänkte jag,"jag skall vara snäll,be om ursäkt och spela med,det brukar ju lösa allt".Jovisst gubben som inte hade någon touch för att köra bil och tog hur lång tid på sig med flit såg det ut som att ta sig förbi min lilla volvo som stod fint parkerad utmed vägkanten så arg ut..Jag joggade dit och såg att han var rysligt arg.Han pekade på vindrutan och visade att jag bör stoppa in huvudet och tala med honom och direkt så gjorde jag det enligt min plan.Naturligtvis så låg min telefon i bilen så den hade jag inte någon nytta av.Såg direkt på gubbens ögon att de var svarta och han såg näst intill galen ut.Och så började skället."Hur fan har du parkerat?Ute på landet är vi då kan tilläggas,finns inga andra bilar,endast lite trångt att ta sig förbi.Jag ber om ursäkt och skall direkt flytta på bilen sade jag,spelar ingen roll sade han.Vad står det på skylten där nere?100 meter längre ned så finns en skylt med ett M på.Jo jag vet,skall ställa mig där.Men vad betyder skylten?M.et då alltså.Möte svarar jag trevligt.Men varför ställde du inte dig där då? fräste den elaka gubben,vet ej säger jag, men varför? säger gubben som definitivt hade velat slå mig på käften.4 gånger frågar han varför jag inte ställt mig där och tills slut klämmer jag ur mig med blid röst.Jag vet faktiskt inte,då klämmer gubben ur sig,det är mänskligt med elak röst och trycker upp vindrutan i truten på mig och slirar därifrån.Vilken tur tänkte jag som faktiskt blev lite rädd då jag kände att gubben inte var som han skulle,att jag inte provocerade honom och tjatade emot för då hade han blivit tipp ,topp galen.Jag rusade ut mina spår med hundarna och var livrädd att jag var på hans marker dessutom,livrädd för att han skulle komma tillbaka men all kyckling som jag placerat ut på fältet ville jag ju inte att den skulle gå förlorad.
En lektion fick jag då i hur man bör parkera och fick lära mig betydelsen av skylten M,som betyder möte.Vad bra då har jag lärt mig något idag och fått det inpräntat i skallen.
En stalltips om ni skall spåra och befinner er på andra sidan Falköpingsvägen mitt emot skylten till Svinhult ,pass på för gubben i vinröda bilen och nyttja M-skyltarna.Men tveksamt om ni ens skall befinna er där.
Känns som en positiv värld som vi lever i.

Nu skall jag slira iväg till jobbet.Funderar på att träna lite när jag kommer tillbaka om ni undrar Cia,jeanette och Ewa som bor här runt omkring!

9 comments:

Anonymous said...

Det löste du ju galant!! Fattar att du blev rädd, men tänk på dom stackarna som måste leva med honom varje dag! För att inte tala om honom själv! Tur att du inte blev klämd i rutan, men då hade du ju inte kunnat parkera om bilen...ja, vilka glädjedödare det finns, tur att du är precis tvärtom-en glädjespridare!!Ha det bra!Kram Johanna

Anonymous said...

Det är i sådna här lägen som man diskret tar upp sin nyckel och när han kör iväg så låter man lixom den bara glida utmed bilen så man orskar lite skda som är rätt åt sådana tjurskallar :-P

Hur gick spåret då?

Kram från en som ALDRIG skulle göra som ovan...

Anonymous said...

Hujedamej!

Kicki

Anonymous said...

Tackar för det!Det var nära med rutan kan jag säga.Vilken stolle och precis vad jag tänkte.Vem leve med dig i vardagen?Den måste det vara riktigt synd om.
Nu är det äntligen fredag igen.Ha det bra allihopa!

Cia said...

Usch då, vilken typ! Jag hade blivit livrädd!! Tur att du är så lugn!!

Martina said...

Ja jisses vilken surkart! Stämmer ju väl in på artikeln i gårdagens JP som handlade om att Jönköpingsborna är intoleranta. Bra jobbat av dig! Kram

Unknown said...

Haha,, det var ju tur för honom att inte du blev arg i vart fall..då brukar jag bli rädd..

enda som hjälpte var ju blockflöjten:)

Anonymous said...

Måste läsa Jp.Stod det så.Då var gubben verkligen representativ för Jönköping då för i habo var det inte och där beter vi oss inte så och så du brorsan,du borde ta lite lärdom av mig,äldre syster och nu fattar jag inget hur sjutton har Cia kunnat bli Millan????

Eva said...

Men herrjävlar vilken tappad jävel!!! De finns många galningar därute