Monday, March 2, 2009

Hundarna skall väl ha respekt för spåren eller???

















I morse blev jag så full i skratt.Hade precis slagit på datan och gått upp och där var ett mail från CIA.Skall du med och träna spår.Jag börjar inte förrän kl.11.00.Har nya skogar här uppe som vi kan nyttja.Javisst,skall bara vakna till lite sedan kommer jag.
Letade febrilt i kylskåpet efter något gott förutom hushållsosten"den nya",hittade någon ny skinka av den dyrare sorten.Peter vrålar,den ger du sjutton i säger jag bara.Ok då får det bli ett par skivor hushållsost av den nya då.
Cia var gullig och gick ut ett spår till Bessie.Hemskt vad ivrig hon är säger Cia,när hon ser mina febrila försök att få henne att ligga helt stilla vid apportena.Hon verkar älska att spåra i skogen och hon känner att då är hon kung och någon form av lydnad eller göra som jag säger ,det försöker hon ruska av sig febrilt.Iallafall gick det bra.Gick över en apport.Till Macho lade jag ett ostspår på jordfältet bakom Cias hus.Gick fint förutom att han slog i en vinkel.Åtgärderna som jag satte in igår verkade ha gett lite resultat var min känsla.Inte så lätt heller med sådant underlag.
När jag såg Cia gå ut sitt spår så blev jag så full i skratt.Helt plötsligt så sitter hon fast i en gran med mössan på svaj.Ska det vara så ska det vara,svårt alltså.Spåret funkade fint för Indy men ibland var et lite svårt att fästa på isfläckarna.Genom granriset tog de sig iallafall.Jag körde lydnad med Bessie på Cias isbana till fält och sedan gick jag lydnad med El Macho på en gräsplätt med lite träd.Träden fick bli en grupp.Kul.Som Cia sade igår ut och kör lydnad i skogen,runda träd ,hoppa över stocker och klampa på i blåbärsriset,kanske granriset också,vad vet jag.
Fick urfina kort på mina älsklingar Bessie och Macho och Peter smög visst sig in där med, av Kicki och Nicklas.Se här bara!
Besök av Macke hade vi med,goda blåbärsmuffins hade han med sig.Nu Johanna skall jag sätta mig och kolla på Mia och Klara på SVt.se,hundkonsulten speciellt såklart.

2 comments:

Anonymous said...

Givetvis måste du kolla på mia o klara, du måste ju få lite tips till hundträningen!!Har varit på bio nu, Slumdog millionaire, fick 8 oscars och den var klart sevärd!!Ses i morron!Kram Johanna

Anonymous said...

Ja vad jag skrattade.Perfekt för mig!Kanske vi skulle ta oss iväg på Bio då Peter och jag.Det var väl på Strul senast 1987!Ja vi ses i morgon.kram på dig!