Monday, March 9, 2009

Bhp1 kkl1 lkl spår Skaybackens Foxy har gått bort i helgen















Foxy skulle ha blivit 11 år i juni.I helgen fick jag meddelandet av Anne att de beslutat sig för att hon skulle få somna in.Foxy hade den sista tiden cancer i analöppningen och veterinärerna trodde den hade spridit sig till tarmarna också.
Foxy var efter Tarzan och Puckings Yassa.När jag köpte henne av kennel Slagbulten då hon var ca 2 år gammal så hade hon varit på 5 olika kennlar.Efter mycket arbete så tävlade vi Bhp1 med poängen 90,80,80 och avelskorades gjordes hon också i kkl1.Hon tävlade också appelklass spår och blev uppflyttad.Foxy är mamma till tre av våra kullar.Hon hade en kull med Emindos Ivan ,Beathalandet King och Emindos Tamino.Nämnas kan av hennes avkommor Ipo1 Bsl2 godkänd väktarhund Beathalandet Waldemar och Korad Beathalandet Wando.
När Foxy var 7 år så bestämde jag mig för att hon skulle få ett gott hem de sista åren därför lämnade jag henne hos Anne.Där har hon levt som en drottning ihop med Beathalandet Ånexa.
Tack Anne för det!
Förstår att du saknar henne!

1 comment:

Anonymous said...

Tråkigt att höra, det är alltid tungt när man får ta bort sin hund, oavsett om de är gamla eller unga. Sköt om er/Helene