Wednesday, March 18, 2009

Gårdagen ,en dag att vara nöjd med!


















Det känns så faktiskt.På jobbet har vi äntligen sammanställt och gjort klart ett stort jobb,skönt.
När jag kom hem så tog flickorna och jag en ridtur ned till Vättern och hade med oss lite fika.Hästarna var ystra och glada.Twilly slet sig och ville bralla runt men Millan fick fatt i henne galant.Vattnet var fortfarande som sagt kallt,inte precis som på den här bilden.
Sedan red jag ett dressyrpass på Orkan.Känns i sittbenen idag kan jag säga.Ungarna bakade sockerkaka.
Medans jag red så lade Peter två spår till Macho.Ett motivationsspår och ett längre och gissa vad nu har mina älsklingsfavoritfåglar tagit plats på arenan igen och de lyckades smälla i sig ganska mycket grillkorv.Jag hatar de där kråkorna måste jag säga.Förra året hade vi ju invation här.Tjocka och feta blev de.Därför fick jag lägga ett nytt spår till Macho med bollen på slutet.Lite slarv i en vinkel annars bra.Tre spår med massor av vinklar till Bessie lade jag också.Hon har en förmåga att traskar över vissa vinklar
Sedan gick Peter och jag en långpromenad med Quarma och Quentin.Emil satte på bastun och där avslutade vi kvällen med en öl och en apelsin.
Emil hade sedan fixat fram en rolig film så vi fick oss ett gott flabb.
Idag strålar solen som igår och nu är det träning med Cia som gäller.Lydnad och spår skall det bli och lite ronderingar.
Får väl träna lite ringträning med Quarma,Xanadou och Hector senare under dagen.De skall ju ställas ut i Halmstad.Ni andra som skall ställa ut tränar väl själva lite förutsätter jag.

Det känns som våren är här!

2 comments:

Anonymous said...

Jag tränar som sjuton!

Nu kan jag trava snygga som tusen oxå, vi har tränat och strechat och sen sprungit ett par varv till.
Man får tydligen inte falla över i galopp... fattar inte varför, jag är ju en snygg oproportionerlig kille i mina bästa sju månader så det borde inte spela roll!

Dra är fettskoj, morsan pratar om att jag måste gå ur mig innan så jag går snyggt.
Hon är bra utseendefixerad, sånt är omoget tycker jag!

Puss Samson

Anonymous said...

Hallo.

Vi har ju tänkt att komma till Halmstad och kika...är det ngt ni behöver hjälp med så tjoa till bara...Kicki och Niklas