Thursday, March 19, 2009

Tillbaka till brottsplatsen

En brottsling återvänder ju alltid till sin brottsplats sägs det ju.Jodå!Idag körde vi över Falköpingsvägen bort mot M- skyltarna.

Herregud vad fint att spåra men nu har Cia lärt mig en lektion i vad man inte får göra på vallar och fält mm.Inte spåra på nysått,om man ser grönt bland det andra gräset,ny gröda och inte trampa på rötter och ny gröda.Så nu förstår man det men var sjutton skall man vara då någonstans?

Cia var ordentlig och spårade på planen men jag bröt igen mot alla regler och gav mig ut i en hästhage som då inte var min och sedan hittade jag ett fint fält där jag faktiskt spårade i kanten.Planen som vi var på är Sk Jönköpings men det hade vi redan avtalat gällande ett lån med Tony som är med där.Så bra att flytta på sig ibland.

Jag tyckte att Cia kastade lite med huvudet hit och dit.Jag tror hon var rädd att gubben i den vinröda BMW:n skulle komma. Han dök inte upp men vi såg hans bil parkerad vid ett elegant hus så han kunde ju ha kommit, men då hade vi varit förberedda kan jag säga!Och det var ej en BMW utan en Volvo.Så bra jag är på bilar!

Träningen flöt på bra!Jäkt och stress blev det på slutet då tiden tickade på fort och Cia skulle börja jobba.Hon fick väl antagligen komma som en skitlurk till jobbet!

Nu skall jag banne mig städa!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Kul! ser riktigt bra ut!!

Kicki

Anonymous said...

Tackar för det!

Cia said...

Ja, det var sköj..