Saturday, March 14, 2009

En hane till salu!















Vi har en hane till salu efter Beathalandet Nelly och Schh3 kkl1 Quo vom Status Quo.Säljes endast med viss avelsrätt och endast till bruks och utställningsintresserad person.

Är mycket tempererad med otroligt fina färger och fina rörelser och en bra överlinje.
Beathalandet Nelly placerade sig som Sg 5 på SSM förra året Quo Vom Status Quo är efter världsegraren Schh3 kkl1 Vegas du haut Mansard.

Idag har det varit fullt upp med parning,rastning av hundar och Cia och jag har tränat 2,5 timmar.Lydnad fick det bli.Peters rygg var helt kraj idag.Så tråkigt det är med plaskblöta fötter och overaller.Nu längtar jag till våren.

Under tiden som vi tränade så ringde det flera personer och anmälde sig till vår lydnadstävling på Sk Habo.Passa på att tävla nu hemma och som Cia skrev i Habo bloggen,bottennapp att inte fler hör av sig och vill hjälpa till på tävlingsdagen.Tack ni som hört av er.Ni är guld värda!Flera kommer att tävla elit lydnad och det är ju alltid roligt att titta på och lära sig om inte annat.

5 comments:

Cia said...

Du..tack för slitet idag med Indys apportering. Det blev verkligen skillnad när du jobbat med honom.
Jag är verkligen tacksam!

Anonymous said...

Det var inget men det tar nog lite tid men vilken härlig hund han är att jopbba med.Lotie

Sebastian said...

pappa maste kolla sin mail battre och inte lata oss leva i ovisshet.
meddela det till gubba ar du snall :)

Anonymous said...

Porsche har nu blivigt stora tjejen och löper för första gången. Min hane är så jobbig nu så jag funderar på att sälja honom med, fast utan avelsrätt ;).Va ganska skönt när hon inte löpte haha. Kommer Ni ordna ngt gemensamt MH för P-kullen i Sommar ?
Hoppas debutera i lyd 1/appell sph i sommar. Hon är grymt snabb min Porsche :)

Mvh Susan

Anonymous said...

Kul att höra om Porsche.Vi får se hur det blir med Mh.Vi återkommer.