Friday, March 27, 2009

Pladask på isen













Så klumpig jag är.Idag när Peter och jag skulle träna lite angrepp på Bessie och Macho så snubblar jag ut över den snötäckta isen.Egentligen vet jag ju att den är där men det är som man kopplar bort hjärnan för det mesta nuförtiden.Vilken bell jag lade ,baklänges också och slog i både skallen och axeln.
Peter stod där med sin piska och såg mäkta förvånad ut.Det visar sig väl i morgon vart och om man får ont.
Funkade iallafall bra med hundarna.
Igår lade jag spår på vår plan.Tänkte på Brians tips att vid en bra spårträning så har du åtminstone fått korrigera hundarna vid några tillfällen.Försökta att ej sakta in och smyga in i vinklarna heller.
Bessie var tröt efter spåret och då passade jag på att köra apportering med den tunga apporten.Så värst vidare roligt tycker hon ju inte at det är men det funkar.
Ikväll väntar vi valpköpare och jag skall jobba jour hela helgen.
Någon form av motion skall det bli innan jobbet och middag såklart!!!

1 comment:

Cia said...

Nä, du!! Nu hinner vi inte med olyckor också!! Ajja-bajja!!