Sunday, March 1, 2009

Beathalandet Thyke



















Halvbror till Samson,efter Hector och Zera.De påminner om varandra.Vi blev glatt överraskade när Peter kom med Thyke idag.Såå fin!Vilka färger och benstomme.Snart är det dags för valpkurs i Tidaholm och utställning skall det väl bli framöver hoppas vi.
I morse var vi så himla trötta.02.50 hämtade Peter Emil och Jim som kom med sista bussen hem.Emil har sagt åt mig att jag minsann får lära mig sova även om han inte är hemma.Så himla lätt.När man väl har somnat kändes det som så kom Millan mitt i nattsömnen.Då ville hon prova sina Vera Moda kläder och planera lekkamrater denna dagen.Det var bara att knalla upp.Sedan kom valpköpare från Göteborg .Igår hade vi valpköpare från Stockholm.
Jag passade på att gå ett riktigt långt spår i skogen till Bessie som gick utomordentligt bra.Kul.Sedan lade jag flera spår till Macho där jag tuffade till mig lite mot honom även i spåret.På eftermiddagen fick han gå ett motivationsspår,rakt med köttbullar och en apport ,funkade bra,tränade lydnad med båda två.
Sedan tränade vi skydd.Konkurrens med valparna och lite blandad kompott med de andra.Lolliepop började med bevakningar.Valparna tränade rondering och oj vad de lär sig fort.Sedan gick alla spår.Har ingen aning om hur det gick efetrsom jag åkte till jobbet.Hemma sent därifrån men kröp in i en varm och skön bastu.Nu skall jag slumra.

No comments: