Tuesday, June 9, 2009

Semester eller servicehus?













Tidig morgon med kattslagsmål.Jag gapar på Sebben att han får lösa det.När han väl masat sig upp så är det tydligen lugnt.Var rädd att de släpat in någon harpalt eller annat äckligt.
Det går verkligen i ett.Morgonen börjar med att Emil väcker mig 06.15 och ber mig beställa sjuktaxi,sover vidare 15 minuter,Sebbe skall iväg till jobbet 06.35,jag kör honom dit.Väcker Millan!Det måste ordnas en barnvakt till henne efter det att hon kommer med skolbussen 13.20 för då är jag inte hemma.På sjukhuset med Emil.
Ringer i ottan runt flera tänkbara.Det ordnar sig.Skickar iväg Millan till skolan efter att rett upp hennes igår ihop packade matsäck där saften såklart runnit ur och kletat runt allt.
Spring så du hinner med bussen!Glöm inte mata kattungarna och min fågel klämmer hon ur sig medans hon far iväg.Hon får låna mina nya inköpta joggingdojer!Hon verkar ha hunnit med bussen iallafall.Väcker Emil igen som somnat om.Hundarna vrålhungriga.11 valpar skriker och önskar mat direkt.Börjar med dem ,då blir de andra galna.Hundmaten nästan slut,bara en säck kvar!Rusar runt till de andra 9 och serverar dem sin ranson och så var det vatten med ja!!
Kastar in en tvätt i maskinen och severar Emil frukost,tar på sko,springer ut till sjuktaxin som kommit för tidigt och talar om att Emil snart är klar.Fixar ett paraply då han skall på fotbollsturnering med sitt gipspaket.Taxichaffören vill ha en pratstund,kommer ihåg att han kört mig i gipspaket.Javisst säger jag ,det går i arv.Bestämmer tid på Rosenlunds idrottplats 12.30 för vidare transport av mamma till Ryhovs lasarett,för röntgen av fot och borttagning av gips.Sebben påminner mig om att 16.oo skall han hämtas och därmed basta,han har ju så långt hem från jobbet 2 km,ha gärna lite mat klar med om du hinner.Ringer Peter som sovit ut på vandrarhem.Hur har du det därhemma?Underbar fråga en sådan morgon och som jag visste Helene,det hann han klämma ur sig,såg du vad Helene skrivit på bloggen?Hämta mig 19.50 på stationen.Får se om jag hinner ,skall hämta Millan i Brandstorp strax innan.
Jeanette dyker upp med gott fika.Tar med sig Hector på en skogstur.
Jag skall hinna springa en tur och njuta in lite skogluft.
Sedan hugger vi tag i resten.

9 comments:

Unknown said...

Låter som en härlig semesterdag!

Can not imagine..

Kennel Piastigen said...

Oj vad det händer saker hos er.
Hoppas att du få njuta någon dag på din semester
Kram Pia

Anonymous said...

hualigen vad du får kämpa gumman.
men det är därför jag älskar dig för du ger aldrig upp.jag kommer som sagt strax innan 20.00 sen kan vi ta en öl ihop till fotbollen.
Love you snyggingen enligt andra.

Martina said...

Gud vad skönt det låter med semester... eller inte, tror jag går ut i köket och hämtar en kopp kaffe. :)

Cia said...

Ibland är det skönt att vara på jobbet..eller hur!

Anonymous said...

Ja men visst!3,5 timmar på sjukhuset också satt fint!
Kul att du kommer hem men fotboll,nej du tack!.kram lottie

Martina said...

Ha ha! Vilken kupp, försöka smyga in fotboll på det där viset. En räv bakom varje öra på den karl...;)

Anonymous said...

ja har du sett va.10 minuter hinner hann vara hemma.Det räckte för mig att jag drömde om fotboll för ngt år sedan.Hulaigen säger jag bara.Kram på dig.

Anonymous said...

En gång dristade jag mig till att säga - det känns skönt att åka till jobbet, för då kan man vila upp sig lite. Det fick jag fan för, Anders förstod inte alls vad jag menade.. Kanske kan jag få lite medhåll nu från dig Lottie... Och Peter, va inte så styv i korken nu. En riktigt stor skönhet bär sitt utseende med stor ödmjukhet..ses i bastun, Helene. Ps, jag är glad för Yack fick A på sina höfter.