Wednesday, June 24, 2009

Mel-D-Plums!














Martina!Du måste såklart investera i en större badbalja för Mel D.Hade också längtat efter att få kasta mig i plurret.Nu är det dock mycket som måste skötas,så tiden är knapp.På måndag har vi veterinärbesiktningstid för alla 11 monstervalparna och nu skall vi ut och avmaska alla igen.

Igår var Peter här med Tyke.Stor,kraftfull och illröd.Tack för ni kikade förbi,hade önskat att jag fick se honom.

Tyskland eller inte,beror på progesteronprov.Idag skall bilen lagas igen också.

Hovslagaren var här och vi satte på nya skor till Bea bla.Hon har ju lite platta fötter.

Ikväll skal visst flera spåra med Caroline kl 20.00.Får se om jag hinner dit.Tveksamt!

Ett stort tack till er som hört av er och resonerat kring SSM och anmälningar mm.

Bekymret blir ju alltid för oss uppfödare när många drar sig ur och struntar i det så är det svårt att få ihop uppfödargrupper mm.Det är ju faktiskt så att det kanske just är din hund som är den avgörande individen för att det skall bli en grupp eller inte om nu allt annnat fungerar.
Såklart är det alltid tråkigt med päls och annat men så är livet.Anmäl era hundar så får vi se på utställningsdagen vilken form hunden är i.

Man kan anmäla fram tom 1 juli nu!

3 comments:

Martina said...

Japp, vi ska köpa en stor pool för hennes skull. Damen badar i allt hon kommer åt tills dess. Kram

Anonymous said...

Hej på er!
Nu börjar det närma sig då ni ska till vetten. Ska bli kul att träffa er och vårt nya lilla tillskott nästa helg. Ha det bra tills dess. Kram
//Jenny

Anonymous said...

Hej där!

Ni kämpar järnet och jag hoppas ni får lite respons iaf på ert jättearbete!?

Jag har fått min anmälan bekräftad av URMA nu så nu är det betalt och klart!

Jonas skruvar gärna skåp så vi kommer på måndag:-)

Kram la familia