Friday, June 19, 2009

Fartdårar
























Midsommarafton lider mot sitt slut.God tårta och sill och potatis.Millan är i Brandstorp med sina kompisar och firar och Sebastian på Öland och Emil sitter fint med sitt gips hemma.
Idag har jag gått över hundarna med borstarna.Tala om att en del av dem fäller.
Fick med Peter på en ridtur .Vi red nästan 1 timme på Bea och Orkan i full fart gick det.När Twilly går hemma i hagen ja då blir det mer än fart på dem kan jag säga.Riktigt kul hade vi.Svetten rann om hästarna när vi kom hem.
Peter har kört crosstrainern och jag har legat på yantra mattan.Funkar bra.

I går då vi var i tjänst och åkte hem från Gränna på motorvägen så kommer det en en riktig idiot i en svart BMW och kör om oss på insidan.Trodde jag blev helt chockad och förbannad.Strax därefter kom det en motorcykel som sannerligen hörde ihop med det tidgare ekipaget och snirklade mellan bilarna.Fy fan för sådana människor i trafiken.Livsfarligt om inte annat!

Senare under kvällen så råkade vi ut för en till dåre
ute på ett annat område som gasade förbi oss då vi hade ett litet barn i närheten.Min kollega sprang efter honom i bilen och gav honom en rejäl utskällning."Jag körde inte alls fort säger slyngeln då"

När sedan en svart katt sprang ut framför bilen då tänkte jag på Cia,och funderade ,Är det ett varsel ,om vad då???

Väl hemma mitt i natten så körde vi Macho i lite skyddsarbete bakom eken.Han var riktigt förbannad och bet riktigt bra och fick vinna armen och ta till hundgården.

Nu är bastun på!Skall bli skönt att krypa in där och nu har Peter köpt en dusch och monterat på altanen utanför så det skall bli intressant att prova om det funkar.

Sista anmälan till bruks sm den 22 juni
Sista anmälan SSM utställning den 25 juni.
Glöm ej detta!

På söndag är det ringträning ,modprovsträning oc lite annan träning 14.00 i Furusjö!

2 comments:

Cia said...

Hugaligen, vad du råkar ut för.
Jag ska upp till Eva i veckan och "kolla läget" på hennes hus. Ska du med?? Det lär bli spännande!

Anonymous said...

Ja det gör det nog.kanske jag kan förresten.lottie