Thursday, June 25, 2009

Jag behöver ett fästinghalsband säger Peter!














Ormar och fästingar kravlar överallt.Igår låg den en orm vid Bessies hundgård och jag plockade tre fästingar på mig själv,säkert har jag haft minst 6 st på mig i år.Sitter både här och där kan jag säga.
Igår hade vi trevliga valpköpare här som tittade både på unghundar,valpar och våra hanar.
Det är alltid en hektisk tid då valpar skall säljas men kul.
Igår tog jag mig en ordentlig ridtur på Bea efter att ha longerat henne ett tag innan.Hon går bättre och bättre.Två spår hann jag med också till Bessie och Macho,funkade kanon.
Känner mig nöjd så långt så får vi se om vi åker nu då till Tyskland.Vid lunch kommer provsvar.
Beathalandet Winter efter Macho och Lolliepop

3 comments:

Martina said...

Hur hinner ni med allt?! Jag fattar inte... Kram

Andreas said...

Här uppe i norrland har vi inte så värst gott om fästing. Men de små odågorna är på väg uppåt med sina plågor.
Har alldig blivit biten men har sett dem när jag varit i stockholm skärgård och på Åland.
Här uppe har vi Mårdhundar, hoppas de inte lyckas stadga sig, för de för med sig allt möljigt.
Hoppas det blir resa till Tyskland för er, och lycka till där.
// Andreas

Anonymous said...

Usch..fästingar är läskiga..vi har precis vacc oss...mot TBE.

Ha det gött!

Vi åker till kusten på söndag,så ni får klara er utan oss!

Kram Kicki och Niklas