Monday, May 25, 2009

Slutreplik på kennelläger 2009 med Brian Jacobsen


















Slutreplik av Kennelläger 2009!



Detta kennelläger vill jag påstå var ett av det absolut bästa under alla dessa år vi har haft förmånen att ha Brian Jacobsen (9 gånger). Vi har haft valpköpare med denna gång där ALLA är fruktansvärt intresserade och med en målbild för sitt engagemang.
Brians otroliga angagemang och problemlösningsförmåga är ju enorm.Det känns som en stor förmån att få ha dig här hos oss.Alla hundar har tagit steg framåt ,en del större och en del mindre.Det viktigaste av allt.Alla är nöjda och har fått med sig kunskap och en energikick för framtiden att hugga i med hundträningen på allvar.
Detta vill jag påstå är det absolut roligaste och viktigaste för att kunna bedriva uppfödning i den skala vi gör idag och det som ger energi till mitt och Lotties batteri. 'Sen' att vi har så fruktansvärt roligt och att vi får in en 'JOKER'
i sista minuten är ju bara bara BONUS. Jag menar då naturligtvis Benny Tallkotten.
Detta riktat till dig Brian! Jag hoppas du håller i tills du blir 50(då vi är av samma årgång) då vi tre kan ta en välförkänt pension och åka på vildmarks semester tillsammans. Detta skall då bli en höjdar semester som skulle bli oförglömlig."som finnen sade,Vi sickar ett vykort"
Jag vill också passa på att tacka alla för erat engagemang och en juste framförhållning och närvaro.

9 comments:

Anonymous said...

Vi från Axvall vill tacka er alla för en otroligt givande helg. Inspirationen från dig Brian kommer verklgen vår hund till nytta!
KRAM på er alla! och Tack Sebbe för din otroliga insats!! Super.

Ps. Ny kanotpartner sökes och en är ledig till nästa år.Ds

Axvallsborna

Anonymous said...

Tack själva.Nästa år kan vi byta.Jag tror jag blir en perfekt partner till Anders faktiskt.Så skall jag paddla på ordentligt och inte ligga och sola där bak i båten som vissa gjorde.Skämt och sidor.
Syns vi till helgen tros?Lottie

Cia said...

Tack till er Peter och Lottie för att ni har anordnat ett sånt kanonläger. Det gör sig inte självt precis!! Nu är vi alla taggade till tusen och jag säger som Kicki: Nu ökar vi takten och fram med pisken, ha ha!!

Anonymous said...

Hej, hur blir det med träningen om söndag? Tänkte närmast på Styrelsemötet vid 15. Om det skall ligga före, efter?

"solbränd Maria:)"

Anonymous said...

Vi har ju inte varit med alla nio gångerna, men jag tror att det är väl 7 eller 8. Varje gång har vi sagt, Kan det bli bättre än så här? Och det kan det, -varje gång! Tack till köket, Sebben, jag säger det igen, hade jag varit 30 år yngre... Måste ha fostrats av utmärkta föräldrar.. Och tack Peter och Lottie för att vi fick komma med, trots att vi inte längre är "Beatahalandare". Känns som att vår vänskap sträcker sig långt mycket längre än bara till hundarna. Sköt om er så ses vi till SSM, Helene och Anders

Anonymous said...

Jag tror vi satsar på skyddet efteråt men kanske lite lydnad innan.Lottie


Tack skall ni ha för edt.Javisst r det så Helene och Anders,.Vi har varit goa vänner i herrans massa år.Kram på er.

Anonymous said...

Ja,vi vill oxå tacka för en lärorik och väldigt rolig helg.

Vill även tacka matmorsorna som fixade i köket!

Kram Staven Och Niklas

Anonymous said...

Hallo på er!!!


Har inte haft tid att kolla dator...jobba,,jobba,jobba.Men jag vill tacka er så mycke för ett jätte trevligt läger...ni är helt fantastiska med era hundar o vänlighet mot oss valpköpare.Fast OJsan o jag är så dåliga på skydd ..är det väldigt kul att se era duktiga hundar,Plus att få träffa en sådan person som BRIAN...så duktig,o trevlig.......alla andra har varit kul att träffa också o lära sig nya saker.




EN STOR KRAM


Elisabeth

Nettan said...

Ja, vad ska jag säga... Vilken helg!!
Helt otrolig, denna otroliga kökspersonal, allting står framdukat till oss emellan träningspassen Tack Sebben och Jessika!! Ni Peter och Lottie för att ni är dem ni är helt otroligt goa människor och jag vet att ni finns alltid där och Brian, vad ska jag säga, you are the man....Du får fram det bästa i oss alla. Jag är så nöjd och min lilla Puma hon låg och snarkadei soffan när vi kom hem.Tack för att du tog dig tid att komma till Peter och Lottie. En helg på detta lyckade kennelläger är man ännu mer motiverad än innan,alla tips och råd man fått en stor Kram till Dig Brian plus alla andra Jeanette