Sunday, May 31, 2009

Några sådana här plask blir det inte på ett tag!














En dag som alla andra fast Mors dag och då händer följande.Emil skall lira fotboll med grabbarna.Ställer sig i mål och skall kippa iväg bollen och drar foten stenhårt i en grop i stället!Ringer hem till farsan och säger"Jag tror jag har brytit foten".
Kl 18.00 var vi på jourcentralen i stan och 18.40 på röntgen och sedan var det att vänta och vänta.Foten svullen som en ballong,stackars Emil det var samma fot som han slet av ett ledband i förr förra hösten då han skulle städa ladugårdstaket och for i backen med en himla fart.
Efter vanliga röntgen var läkaren inte nöjd så han ville göra en skiktröntgen av foten också.Efter en timme kom svaret.Flera frakturer i fotleden och gips i 6 veckor!
Dag 1 snart avklarad.
Hemma 24.20.Nu ligger han nedbäddad i sängen.Tur att man har semester säger jag bara!
Träningen var kanon idag!Jonas och Jeanette kom.Vi körde en del modprovsträning på Jonas med felra hundar.Bessie lurade vi i värnen,funkade jättebra.
Niklas tränade alla valparna.
Nu skall jag sova!

9 comments:

Cia said...

Oj, oj stackars Emil. Vilken förbaskad otur!

Nettan said...

Stackars Emil, fotboll är en farlig sport.... Hälsa honom.
Kram Jeanette med familj

Unknown said...

Stackars kille,, nu får vi skriva graffiti på gipset då..sur tid som det hände på..

Slå morsan en pling när vi skall komma. Jag är ute under förmiddagen..

Anonymous said...

Det är som jag alltid sagt, idrott är livsfarligt! Stackars Emil!!Tur att du är ledig och kan passa upp honom nu då;) Tur han har sin mor som alltid ställer upp!Är det det som menas med Mors Dag?Kram Johanna

Anonymous said...

ja sicken otur.Ja det måste ju vara det som menas att man som vanligt alltid passar upp på alla.Tur att jag tog tidig semester!
jag ringer morsan.Kram på er!

Unknown said...

Grattis var det ju också..du fick lite merarbete med paradisbusken

Cia said...

Grattis på födelsedagen, Lottie!!

Martina said...

Så himla typiskt familjen Edman! Ha en skön semester, kramen.

Anonymous said...

Jaha, så det har firats födelsedag, hade vi inte en aning om.. Grattis säger vi och kom ihåg att man är precis så gammal som man känner sig...
Emil- Är det inte det ena så är det det andra, sa kärringen när hon blödde näsblod. Hoppas det läker fort. Tjejerna tycker säkert det är häftigt och de kommer att slåss om att få skriva sina autografer på gipset. Hoppas du blev gipsad långt upp på låret, hi-hi. Kramar från Blekinge