Friday, May 29, 2009

Beathalandet Tyke















En fin Hector valp.Moder är Ipo3 kkl1 Such Korad Beathalandet Zera.Familjen Glansen det förpliktigar nu till att köra lite ringträning inför sommaren.
Fick telefonsamtal från Lillemor i Sthlm som har en Hector valp efter Beathalandet Älskling,två gånger BIS valp redan.Får se om de dyker upp i Lövsätra på deras utställning.
Sebben ,jag och Millan har varit och sprungit i Hallby.Millan sprang två km med sin Quenna och jag sprang 4 km med Macho och Sebben spurtade på 6 km den tunga med Hector.I min bana låg det först en stor äcklig huggorm och sedan mitt i en uppförsbacke så sliter sig en stor långhårig svart schäfer från sin ägare och rusar på Macho.Fasen vad rädd jag blev.Ägaren fick in honom i sista sekunden och jag skrek ett och annat ord till honom.Tur för honom att det inte hände något.Det kunde ha kostat honom skjortan.

Blev så glad efter att ha pratat med Emil idag.Har smäckt in flera MVG.Han är duktig den gossen.Millan har vi avlämnat hos mormor och Janne.Hon är i full färd att bygga fågelholkar.
I morgon åker Caroline,Cia,jag och Peter till schäferslaget,Sk Björnåsen och kollar på Ipotävlingar.På söndag är sista anmälningsdag för Lövsätra den 7 juni.Nu gäller bastu och grill.

No comments: