Tuesday, May 5, 2009

Det piper på altan taket!














Ropar Millan som är observant på allt.Emil som är vigast av oss alla var snabbt uppe.Sist han vistades på taket slutade det ju i och för sig inte så bra för hans del.Det var ju när han skulle spola rent hundhustaket inför värdering av huset,som han åkte på rumpan ned och slet av ett ledband i foten.Men igår var han stadig.
Jo där upp låg de kalla och nyfödda bland löv och långt intill kanten så det var ett himla sjå att få ut dem.Fia-Lisa kattungar alltså.Kalla och små.Millan värmde dem under tröjan.Inte lätt att vara katt och bo på en hundkennel.Det gäller att hitta bra gömställen.Sist så hade hon lagt kattungarna i en kartong med glas som skulle slängas,då hörde vi att det pep därute,en annan gång var det i rishögen vid sidan av huset och jag kom på en gång hade hon en unge som hon lade på torkskåpet som ramlade ned den stackaren också,klarade sig och lev en riktigt frän katt faktiskt.Tur att de kom nu så de inte hade hamnat i stora majbrasan bara.Fy vad hemskt.Nu ligger de iallfall fint nedbäddade i tvättstugan.
Igår knallade Peter och jag en promenad med valparna.Full rulle på dem.
Sedan lade jag spår.Machos spår gick bra men han kunde vara mer intensiv i spåret tycker jag.Bessies spår gick inte så bra igår,därför gick jag två till,där det andra inte heller gick så bra och de förbaskade kråkorna tog mitt köttbulleslut.Då lade jag ett tredje motivtaionspår i skogen.Då funkde fint.Skam den som ger sig.På torsdag morgon var det visst spårträning i ottan hos CIA.Tror det var 08.30!!Skall försöka komma dit!!
Men shit vet förresten inte .Vi åker ju fortfarande fin hyrbil som kostar skjortan!

1 comment:

Cia said...

Jag kan hämta dej och köra dej tillbaka!