Thursday, January 29, 2009

Tummen upp!















Gjorde ett minnestest på internet.Gick faktiskt riktigt bra.Bilder och ord bäst ,siffror ej så bra.Så tummen upp för mig själv.Peter är på båten på väg till Tallin.Även Susanne på kennel Mischaland var med.Igår var kennel Schlossmosbach och Hagadahl här och snackade hund.En annan jobbade en bra bit in på natten.4 gånger åkte jag fram och tillbaka till Jönköping under 24 timmar.Vad trött jag blir på väg 195.Jourarbetet kan vara påfrestande.Insåg i natt att herregud är jag hemma då Millan skall iväg till skolan men jag hann hem tack och lov.Peter skulle ju iväg tidigt på sin resa.Oregelbundet arbete kan ju fresta på hälsan men måste säga att det är det roligaste och mest givande jobbet som jag har haft.Så omväxlande och många gånger så känner man faktiskt att man har möjlighet att hjälpa någon annan människa.Att få ta del av så många olika människors liv och historia är en förmån som vi socialarbetare faktiskt har.
Börjar inse nu att Sebastian åker nästa vecka och blir borta länge.Känns i magen kan jag säga.Vi kommer att sakna honom här hemma.

2 comments:

Eva said...

De är de som ja älskar i mitt arbete att kunna påverka och hjälpa någon.. De kan krävas mycke energi ibland fast oftast väger de upp sig me ett leende från den man jobbat me.!

Anonymous said...

ja visst gör det.