Sunday, January 11, 2009

Mel D och Martina !











Kul med alla valpköpare somär igång och tränar.Detta lilla referat hittade jag på Martinas blogg!Heja på!

Igår var jag iväg och spårade med Mel och jäklars vad stolt jag är. Det gick som tåget! Så jäkla bra. Fyra apporter och två vinklar. Allt tog hon klockrent. Efter förra turbospåret så la jag stor omsorg på apporterna och slutet.

Det gav resultat. Hon spårade lugnt och fint. Just som vi skulle gå ut spåret gick det flera personer förbi och tvärsöver (jag hade låtit spåret korsa en gångväg två gånger så det var inte helt oväntat). En hund satte sig och bajsade precis intill. Och mitt under spårandet kom en man och gick förbi oss. Inget av det störde henne det minsta.

I slutet grävde jag ner lite kattmat tillsammans med hennes kamptrasa. Det var intressant. Vi kunde avsluta i lugn och ro utan att hon ville fortsätta spåra. Som vanligt försökte jag fotografera men det blev ungefär lika bra som det brukar = ingen bild på Mel. I alla fall ingen med skärpa.

Sen var det dags för lite apportering och linförighet. Hon är så söt, så himla lättlärd och fokuserad. Väl medveten om att jag nog borde nöja mig nu när allt gått så himla bra bestämde jag mig ändå för att åka bort till brukshundsklubben för att träna på A-hindret.

Men vi hade superkul där också och studsade fram på appelplanen. Visserligen var vi lite mesiga båda två de första två minuterna, då tittade vi oss omkring och kände oss lite malplacé men sen släppte vi det och gjorde det vi skulle.

Japp, sen avslutade vi med en löprunda på 40 minuter.

No comments: