Sunday, January 18, 2009

Träning igen!













Igår tränade vi i GA.Jag fick banning och fick skärpa till mig när det gällde att föra Bessie under transporterna.Till sist blev det väl ok ändå.Cia och Indy går framåt och bevakningarna vart mycket bättre än tidigare.Challe och Marwin ligger i och tränar och Marwin biter riktgigt bra såär det nu bevakningar och släppandesom skall börja fungera.Det var en riktigtbra träning och efter det så fixade Challe sockerbullar och semlor.Vi tränade ring med Quentin och Quarma också.
Hej vad vi ligger i!
Sedan var det dags att jobba och korkad som jag är så bäljade jag i mig en stor stark kopp kaffe det sista innan jag åkte hem frånjobbet kl 23.00.Pigg som en mört hela natten till 03.30 då jag föll i koma.Upp och hämta Emil i stan däehantillbringat natten hos enkompispå en fest.Varinte avtalat kan jag också säga men vad gör man inte för sina ungar.Hem skall de iallafall.
Hade bestämt med Martina och Mel kl 11.00.Vi testade Mel lite i skyddet och sedan gick Martina lite lydnad och visade upp lite klättring över A-hinder och apportering.Brajobbat!Själv kördejag ett par bett med Macho och lydnad.Stress och jäkt,klockan tickade på.Jeanette kom förbi och promenerade med Hector och Puma en sväng,Stig och Pia komoch lämnade lite tidningar och hälsade på Nelly.
Strax var det dags att åka till Furusjö på ringträning.
Många var där och hjälptes åt.Lite kondition får man ju faktiskt på köpet.Härligt när folk är igång och jobbar på med hundarna.Stig och Pias småhectorvalparverkadeha ett underbart temperament och var med på det mesta.
Mathildagickmed Xanadou som det glittrade i ögonen på då hon får lattja lite.Sedan fick Stig figga.Peter hade tandvärk.Var tvungen att jobba också och jag med.Funkade kanon för de allra flesta.Bra jobbat Stigge!!!

1 comment:

Martina said...

Jag måste säga det igen - TUSEN TACK!! för hjälpen och alla tips i söndags. Ni är bara så bäst o jag fattar inte hur ni orkar. Fy fan vad jag är impad på er. KRAAAM!