Tuesday, January 27, 2009

Men Millan då!!!!













Så där har jag också lust att göra just nu.Kallt,gäggigt,energifattigt och sliten.Peter likaså.Men man skall faktiskt egentligen inte klaga.Igår mötte jag i affären en gammal klasskompis frå högstadiet.Hon ropade mitt namn på Ica och där så jag henne i rullstolen.Hon hade fått MS och borrelia och blivit förlamad.Fick hjälpa henne att få ned knäckebröden som var alldeleles för högt upp och Millan som faktisk kan vara seviceminded for iväg och hämtade Ärtsoppa,vrålande i butiken,"skall den vara i påse eller på burk?"Tusen frågor hade hon till min vän.Varför,Hur klarar du dig,Hur duschar du?Alla frågor svarade hon tålmodigt på och tänk hon kom ihåg mitt gamla efternamn och att jag hade studerat till socionom.Vi fick iallafall en trevlig pratstund tillsammans."Då tänkte jag igen,sluta klaga,var nöjd med det liv du har!Millan och jag och hundarna spatserade Habo runt.Herregud vad hon babblar hela vägen.Men det känns så skönt att få tid med henne själv då och då.
Idga plockade Peter fram en visselpipa och lite kattmat,så tränade vi ring med både Quentin,Hector och Xanadou.Veda utställningen hägrar den 7 februari.Valpar på lördag och vuxna på söndag!Sugna!Så får vi tala om det.Anmälningstiden går ut den 1 februari.Två spår lade jag i slasket till Bessie och Macho,funkade fint.
Ikväll skall jag fasikenupppå crosstrainern och sedanmåste jag göra årsmötetsprotokllet och flödesschema som det så fint heter på jobbet.Om någon har tips på hur man kan få lite extra energi så är det varmt välkommet.

4 comments:

Anonymous said...

6 hanar och 7 tikar i resp vuxenklass har jag fått viskat i vänster öra;-)

Kram från Halmstad

Anonymous said...

Jag skrev en kommentar här men det blev så jävla hurtfriskt så hälften var nog. Så jag tog bort det. Men kram på dig! /Martina

Eva said...

Ja har ingen som helst energi eller ork längre.. Ja tror de blir så i slutet på den här mörka perioden, ja hoppas på mer sol som tittar fram nu så man förhoppningsvis får lite energi och kan se framemot våren.! Ta hand om dig Kram

Anonymous said...

DEtsamma,någon som har energi så är det i allafall Hella.Kram