Tuesday, January 6, 2009

Träningsflit lönar sig!

Inget väder verkar stoppa våra engagerade valpköpare.Prick 11.00 står de här iklädda diverse varm mundering.Idag satsade vi på att träna lite en och en.Det är så roligt att se vad det går framåt för vissa.Valparna är lättlärda och vill gärna lära sig nya saker.Cias kontakt med Indys er ju fin ut.Risto och Jeanette jobbar på med sina P-barn.Rohan tränade vi inkallningar med.Vi körde även lite träning i skogen med honom.Lite skydd hann vid med idag.Kennel Hagadahl ville att vi skulle visa upp Macho för en av deras blivande engagerade valpköpare,sagt och gjort.Peter fick figga trots sin gräsliga hosta.Funkade fint tycker jag.Sedan körde vi Indy ett pass också och hej vad glad han blev då han upptäckte att han gjorde rätt och blev belönad.Nu sitter det snart Cia.När jag tittade på videon på mitt fria följ med Bessie blev jag förbannad.Nu får jag ta tag i detta.Positionen skall bli bättre och allt hänger på att jag släpper henne för långt i lydnaden.Peter och jag gick ut en sväng efter att alla hade åkt.Peter körde henne en stund sedan tog jag över och det satt som smäck igen.Skönt.Nu får jag verkligen hålla efter detta. Ringträning körde vi sedan jag och Peter,Hector,Macho och Quentin.Vår rondell kommer väl till pass! Jag satte ihop en lite filmsnutt.Kolla Pumas ronderingar och Peace fart på framåt.Hej vad det går! Nu jobbar vi vidare på att få Risto att plocka fram sina kvinnliga drag för att kunna belöna rätt.Det är inte lätt men det går.I smyg bräker han fram ett och annat duktig flicka.Det där skall vi nog komma till rätta med så småningom.Det är verkligen roligt att alla kan hjälpas åt på ett så bra sätt! Nu skall det sitta fint med lite curry kycklinggryta med ris och glass och chokladsås.Det kan man ju vara värd efter en sådan här dag.Sedan är det bara att börja om med mockning och utfodring av djur igen! Filmen blev visst lite bak och fram men ni ser ju ändå vem som är vem.Konstigt.

3 comments:

Anonymous said...

Va duktiga ni är allihopa! Vill oxå ha massa roliga polare att träna med... *suck*

Kram Jeanette

Nettan said...

Ni engagerar er också så det är ju klart att allting blir ju så roligt, vad hade man varit utan Eran Support och uppmuntran!!!
Kram Jeanette

Cia said...

Håller med Nettan, kan man bli annat en engagerad?? Ni är toppen!
Till Jeanette H.
Ni har ju oss!! Fast det är lite långt, klart. Ni kan väl flytta hit?