Wednesday, January 14, 2009

Ledig dag från jobbet!



















Skönt!I morse lade jag två spår,ett till Bessie och ett till Macho.Sisådär får man säga!
Sedan dök Cia upp i sin toppaluva och vi tränade lydnad.Apporteringar främst båda två.Lite positionsträning med Bessie och framåt och ställande.
På eftermiddagen rafsade jag fram en gammal kyckling till Macho och lade ett nytt spår.Nu funkade det fint.Sedan tränade Peter och jag Quentin och Hector förutställningen och gick en långpromenad.Förbaskade Quentin sticker hem när det passar för att proppa isig hästskit så jag fick vandra själv i mörkret det sista då Peter fick bege sig hem.Sedan kom Ronny och kikade på Quennavalparna och Eva för att Hämta Hella.Peter gjorde glass med kolasås och då stampar Mathilda och Nero in som har promenerat från Habo!Städa hann jag också med.Jag lever med min skurhink och mopp för jämnan!
Sebben planerar för att bege sig till Thailand.Emil skallsnart till Idre och åka skidor.
Vi avslutade kvällenmed en trevlig pratstund i bastun!!Emil sitter där än.Själv skall jag vila och ldda fören tuffarbetsdag i morgon och sedan hela helgen!

5 comments:

Anonymous said...

Låter som en härlig dag. Bastu måste vara alldeles underbart att sitta o slappa i. Kram Martina

Anonymous said...

Hästskit är godsaker. Kanske ska man lägga det i spåret?? Det verkar som att det finns något i skiten som är särskilt inbjudande för dom. Äckligt säger jag, men så är jag ju inte hund, (bara hunsad)kram från Helene

Anonymous said...

Hej, Anders hälsar att hunsad gäller även honom, fattar inte vad han menar med det???Helene

Anonymous said...

Näe det kan jag inte heller förstå.Grattistill Pax hd och ad

Anonymous said...

Tack för det, kändes skönt måste jag säga. Det är ju bara på det viset att man vill att dom ska vara fria, oavsett vad man har tänkt använda dom till. Men vi såg redan hos veterinären att det såg ok ut och det räckte för oss. Sedan känns det som ett lotteri om dom blir fria eller ej vid avläsningen. Kram Helene