Friday, January 2, 2009

Liten videosnutt på Beathalandet Hubbe i kylan






Peter var sugen på att se vad Hubbe kommer ihåg av lydnaden nu när han inte tränats på ett tag sedan han utbildades av Petra.Jovisst sitter det kvar.Behöver bara finslipas.Han är pigg och glad och träna med och det är kul! Det blir nog inga problem Jeanette.Stackars Peter han hostar som en galning.Nu skall jag gå ut och träna lite lydnad och sedan ta en långpromenad med Xanadou och Hector.Tror jag skall träna Quentin lite med. Igår var jag hos Cia och vi tränade spår och lydnad.Nu gäller det att komma igång med spårträningen.Macho var väldigt ivrig men traskade runt sitt spår ok.Seg på apporterna visserligen.I Bessies spår satt Cias katt Musse och dessutom klippte han i sig köttbullarna efter vinkeln.Bessie som inte såg honom först blev chockad och sedan spårade hon ända fram till honom och tänkte väl att han gör väl som våra katter drar när jag närmar mig men icke,katten sitter kvar helt lugnt och fortsätter att äta.I Bessie käftar smällde det kan jag säga.Cia kommer och fraktar iväg katten som en stund senare syns ute på spåret igen och mumsar i sig det som är kvar!Provade lite spår med Quentin med och eftersom han är så hungrig så skall det nog gå bra.
Talade med Martina som har Mel D och nu jädrans skall det bli fart på träningen säger hon.Men tänk om du bott här hos oss.Skall vi överlämna dig bland alla 08:0r.Vet inte vad det kan vara bäst att få komma med och träna.Håll utkik!

1 comment:

Anonymous said...

Haha, tack!

Med tanke på hur MÅNGA timmar man lagt ner så har det gått frammåt. Det fria följet ser jättefint ut, tänk att han bara stirrade ner i backen när han kom till mig...
Skam den som ger sig!

Det ska se energifyllt ut! :-)

Det var nog en bra idé att han fått stå lite i hundgård och sukta efter träning;-)

Tack för att han kunde stanna, vi ska ta Samson´s drän imorrn oxå så det är klart:-)

Vi ses imorrn darlings!

Kram