Wednesday, February 11, 2009

Lille Macho!














Herregud vad tiden har gått.Här är han inte gammal minsann.Så nöjd var jag med honom i lydnaden idag.Apporteringen börjar äntligen sätta sig.Han springer fort ut och griper fort och är snabb tillbaka.Han börjar lära sig hålla fast äntligen ,sakta men säkert.Det spelade ingen roll idag att apporten var full av snö och kall.Han är riktigt rolig att arbeta med.Sedan körde vi ett IPO program i skyddet och jag körde ganska mycket ronderingar som han älskar.Bessie är en odåga när det är snö.Hon käkar den,sprallar och hittar avloppsrör,nergrävda bollar ,ja jag vet inte allt.I lydnaden gick hon faktiskt snyggt idag efter diverse bråk oss emellan.I skyddet körde vi rondering och utkallning,jaha nu struntade hon i att lyda.Får träna mer på det i veckan och påminna henne minsann.Modprovet gick bra.
Tog ut Hector för lite ronderingar och apporteringsträning.han är duktig men det är svårt när man inte vet riktigt hur Petra har tränat honom tidigare men så småningom gick det upp ett ljus för honom hur jag ville ha det.han är verkligen en underbar hund.För Cia gick det bättre i skyddet idag.Tydligare kommandon, det får vara svart och vitt och det ger resultat.Hans bett var iallafall jättefina hela passet.
I morgon får vi hit trevliga och mycket erfarna eventuella valpköpare från Stockholm,skall bli trevligt!
Har varit på UFF och slängt massa kläder.Herregud vad skönt att bli av med det!Så ett program om sjukdomen narkolepsi.Ibland blir man varse hur många svåra sjukdomar det finns och vilket enormt arbete många människor gör för att klara sig och få ett så bra liv som möjligt.Jag har avrit ledig länge nu.Så skönt det har varit .I morgon jobbar jag eftermiddag och kväll.Vi har ändrat träningstiden i elgen från söndag till lördag.Tänkte att det kunde vara bra för lite planerings skull att veta hur många som kommer.Notera gärna det på Habo bloggen!

No comments: