Wednesday, February 25, 2009

Fast hos grannen















Hot och våld på schemat.Idag har jag varit på kurs.Visst har man hört det förut men ack så viktigt det att bli påmind om förhållningsätt,lagstiftning bemötande av agressiva personer mm.Kursen hålls av en psykolog som arbetar på rättspykiatrin,med män som är dömda till sluten psykiatrisk vård av olika anledningar samt en skötare som arbetat inom vården under många år och som också är ordförande i Huskvarna karateklubb.Hur identifierar vi riskpersoner?STOP!stanna upp,tänk,observera och planera.
Teori och pratik.Vi har fått träna att ta oss ur grepp,strypgrepp mm.Har varit en nyttig dag.Fortsätter i morgon.Skall bli mycket intressant.
Någon hundträning blev det inte idag.Peter har haft migrän och legat däck hela eftermiddagen så jag har stått för markservicen här hemma.Skjutsat och hämtat ungar.Skulle hämta Millan hos grannen.Tänkte tanken att kanske bör jag inte köra ner här,halt och isigt men såklart chansar man ju och fast körde jag och det tog långt tid innan jag kom loss kan jag säga.När jag väl skulle gå in och hämta Millan ja då var de ej där.Snopen så tog jag mig därifrån med andan i halsen hur jag nu skulle ta mig tillbaka på andra hållet och hem.Funkade iallafall och dottern kom hem så småningom.
Sebastian är på väg tillbaka till brorsan i Chiang Mai efter en tur till Norra Thailand.Känns såklart skönt.På bilden syns Millan och Quenna och Odinvalpen Ulandra.
Hon stannar bara ett kort tag hos oss sedan skall hon flytta till våra vänner Petra och Ullie i Tyskland.
Ringträning inbokat 8 mars kl 13.00 i Furusjö!

1 comment:

Unknown said...

Hade ingen aning om att de saknade pengar..vi hade givetvis kunnat låna ut lite av vår enorma förmögenhet..