Thursday, February 26, 2009

Är det ok att?
















Jag åker till Macke och kollar på hockeyn?Precis så frågar en ödmjuk och omtänksam man.Bra Peter att du lärt dig lite.Såklart.För jag tycker det är så himla skönt att vara lite själv.Crosstrainern 45 minuter för att ta ut sig lite.Nu skall jag sjunka ned i soffan och kika lite på organdonationer tänkte jag.
Idag fortsatte vi vår våld och hot kurs.Vi talade om bemötande och riskanalyser samt riskfaktorer för våld A+B+C då kan det hända något.Vad finns det för anledningar till aggressivitet och vilken grundhållning bör man ha.
På eftermiddagen hade vi träning igen.Vi fortsatte med att försöka ta oss ur strypgrepp,hårtag mm.Hur hjälper man en kollega som blir utsatt för våld och vi fick känna på ett och annat.Bla skulle vi ta oss ut ur ett rum med en dörr då psykolog och mentalskötare plockade fram sina värsta repetoarer när det gäller rollspel och försökte hindra oss rent fysiskt och hotade oss verbalt.Stressad blev man och det är bra att få känna på hur det kan kännas trots att det ej är på allvar.
Väl hemma så lade Peter och jag var sitt spår till Bessie och Macho.Alldeles för ivriga var de.Gick väl si så där om man är självkritisk.Så går det när man inte har spårat på länge.Får bli bättring på det.Kolla bilden på Sebben och apan.Är det inte vissa likheter trots allt.90 procent samma gener eller hur var det nu?

2 comments:

Anonymous said...

hej Lottie! Visst var kursen bra? nu kan man förstå hur otroligt stressande det är när man blir riktigt hotad, hoppas vi kommer ihåg det även lite längre fram!Känns dock skönt när jag jobbar med dej, du var ju riktigt bra på att knyta nävarna!;) Hoppas du får en lugn och skön helg och får sova på nätterna..Kram Johanna

Anonymous said...

Tack för det Johanna!Stackars Elisabth är väl helt blåslagen och jag har träninsgvärk faktiskt idag.Detsamma måste jag säga.Har ju sett dig i aktion också när du blåser upp alla muskler du har och det kan ju få vem som hellst att shappa!!Att använda våra kvicka fötter och vårt sunda förnuft i fortsättningen är nog det allra bästa för att även i framtiden minimera att det inträffar något tråkigt
Ha en trevlig helg