Wednesday, June 25, 2008

Ungdoms SM BSL 1 och Bruks SM BSL3 i Skillingaryd
















De här ekipagen gäller det att hålla tummarna för i sommar.Nu är de anmälda till Ungdoms SM Bs1 1 och Bruks SM Bsl3 i Skillingaryd 21-23 Juli.Såklart kommer vi att vara på plats och heja!Skall bli riktigt spännande.
Mathilda har beslutat sig för att starta med Schh1 Bsl1 Beathalandet Bessie eftersom reglerna är sådana att man bara får ställa upp med en hund på SM.Helene har bestämt sig för att stå över IPO och enbart satsa på BSL3 med Svensk Brukschampion IPO,Bsl1.Elit spår Beathalandet Umbro.
Prisbordet för ungdomarna skall vara något utöver det vanliga har det ryktats.Det är jätteroligt för det är ju ungdomarna som är vår framtid som arrangören säger.Kul!

Igår var vet här.Alla valpar pigga och friska.Passade på att ta sprutor och testikelintyg och annat smått och gott när han ändå var här.
På kvällen hade vi Jeanette till skjuta när vi andra tränade lydnad.Funkade fint.Marwin spårade ett långt fint pår med envinkel och två pinnar som han fungerade fint i.Spårar lugnt och metodiskt,lite mer träning gällande markering på pinnarna.
Hanna var gullig och lade spår till mig och Bessie.En vecka kvar gällande noskvalsterbehandlingen.Tycker den börjar ge resultat i allafall.Spåret gick fint.Lite slarv i en vinkel bara.Lydnaden var jag jättenöjd med på både Macho och Bessie.Cia och Indy tränar på som sjutton inför Tyskland.
Vi kör i morgon igen säger Cia kl 18.00 GA blir det.Jag ställer och Challe med tror jag.Vi syns ikväll.

7 comments:

Cia said...

Ha ha!! Jag har kört ett pass med apportering och A-hindret..i regnet..och ett spår. Håller på att slita ut hundstackarn....

Matilda Edblom said...

Nu ger vi gärnet:P

Matilda Edblom said...

gillar inte att de ser ut som att ja är gravid i 8:e månaden på kortet lottie:P HAHA!

Beathabloggen said...

Kanske inte i (.e men 4:e skulle jag viljsa säga,Näe skämt och sidr.Ja nu får du ligga i och träna.Jeanette kommer att behöva valphjälp i veckan.Lina är smällfet,Xanadou likaså för att inte tala om Hella.

Matilda Edblom said...

skojjar du lr!?! Typ 511:e veckan juh! Tror inte jag vill vara gravid ;) haha
jag ställer upp! Kameran har ja nog oxå med mig!

Cia said...

Harregud, det kommer spotta ut valpar. Ni får komma hit med ett knippe!!

Beathabloggen said...

DEt gör vi nog då du.Kram