Tuesday, June 24, 2008

Underbart nu har jag semester !






















Igår tränade vi igen och jag tror att i förrgår så körde Cia och Challe några pass.
Vi körde igenom programmen,funkade fint för alla tyckte jag.Pia och jag lade några spår med till Äxtra och Bessie.Stackars Pia jag lurade upp henne i det höga gräset,var såklart inte de bästa spårförhållandena men det är bara det att jag är så på min vakt med kråkorna.Jag har ju blivit deras matmor så fort de ser mig kraxar de glatt och flaxar runt,så bra som de fått hos mig har de nog aldrig haft det,fläskfile ,kattmat i olika sorter,fläskotlett,korv och köttbullar"Tror du verkligen de är ute nu när det blåser så hann Pia bara säga ,jovisst så var de där över vårt huvud".Varken Bessie eller Äxtra lyckades speciellt bra i det höga gräset så det blev omspår och det fungerade strålande förutom lite slarv på en och annan pinne.Idag tänkte jag att det bästa vore att träna lite lydnad och kanske något spår.Jag tränar vid 18.00 tiden.På söndag kör vi rinträning 15.00 och vanlig träning 16.00 också i Furusjö,sista rycken innan Tyskland.Det är bara det att både Peter och jag är knallförkylda.Hellskotta nu gäller det att kurera sig innan Tyskland.Idag kommer veterinär Buddberg för att besiktiga och vaccinera och chipsmärka alla valparna ,sedan åker de en efter en hela veckan.Ja ja de nya ägarna får nog lite att göra.De är pigga och framåt.
Lilla Puma kom nu på morgonen för att få sina sprutor.Hon har redan hunnit med en del träningspass hos sin nya ägare Jeanette.Vilken fart det var i henne.Hon for in här i huset och hittade på en massa bus så då fick hon gå ut till morsan en stund i hundgården..Messie då ja han har varit ute hela natten.Har hoppat över sin hundgård inne i hundhuset och sedan tagit sig ut genom ett fönster den filuren.Tyckte väl att det var lite livat i holken i natt på hundarna.
Nu har jag kan jag säga en del städning att göra i hundhuset.Det väsrta är att han har klämt i sig och saboterat en del av städprylarna med den filuren.Så är det med M kullen.De sätter man inte på ett ställe precis.I helgen skall Melody ställas ut Hagatorp.Macke har lovat att visa henne.Konditionsmässigt så bör hon vara i kanonform med all den träning hon fått men så gäller det ju att sköta sig i ringen med.Lycka till Martina och Mel-D och ha en trevlig dag.
Simskola var et igår också för Millan.Håller på hela denna veckan och nästa vecka också.
"Skratta bäst som skrattar sist ,säger jag bara"Cia och Challe hittade inte till polisstationen och jag hittade inte till Mullsjö simhall som jag varit flera gånger i tidigare."Plockade upp Millan och Hanna i ett huj och tänkte att nu gäller det att köra genom skogen till Mulljö,bensinen var som vanligt väldigt skralt med och stackars Millan som hatar att få bensinstopp.Vi har nämligen råkat ut för det ett par gånger sade direkt,Gud mamma vad du stressar mig,det är lugnt lilla gumman,det lyser bara ibland på mätaren,sade jag och försökte verka lugn.Vi kör mot Blåhult en lång bit,näe säger ungarna, Lottie du har nog kört fel,fel säger jag!Nähe!Då lyser bensinmätaren och tiden tickar på till simskoleklassen.Jag gör en vändning så det ryker om den lilla Hondan och vänder,Gud vad det luktar skriker de då.Ryker det där bak nu säger Hanna,Ja vi ser ut som en rykande drake säger jag.Väl i Mullsjö så snurrar vi runt vid skolor och lyckas med att fråga tre personer innan vi väl är framme.Herregud Cia där ligger du i lä säger jag bara.Tala om virrpanna!
SEMESTER!
Vad härligt säger jag bara!Såklart hoppas jag på strålande solsken.
Peter jobbar på kontoret denna veckan med allt vad det innebär och Sebben är på Fagerhults belysning.Ungarna frågar hela tiden "Vart är pappa då"De är så vana att ha honom hemma.
Xanadou och Sluggolina är tjocka.Nu hoppas vi att de valpar innan vi åker till Tyskland annars Jeanette så får du att göra.Tydligen måste man bo dygnet runt med mastiffvalparna i valplådan så inte mamman lägger sig på dem.Vi får hoppas att Sluggolina är mer försiktig.Det skall bli så spännande ialla fall.
Nu skall jag se till att Millan kommer med simskolebussen till Mullsjö idag så jag är säker på att hon kommer dit.

5 comments:

Cia said...

Ha ha!! Du är värst i att hitta tror jag. (Men jag säger inte för mycket.)
Vi kanske kan köra lite lydnad idag igen..Challe ville köra ett pass efter sitt jobb också i eftermiddag.
Lycka till Mel-D, det kommer gå galant på utställningen. Vad annat kan passa en sån härlig Diva.

Unknown said...

Hörru va fan håller du på med egentligen..lugna ner sig lite nu

Anonymous said...

Du har så rätt kärebror.

Martina said...

Ha ha! Näe, M-hundarna sätter man inte var man vill, de bestämmer själva. Egensinniga som tusan är de. Men hua var du far omkring Lottie, ta det lite lugnt! Tack Cia, jag tror också det kommer gå kanon på söndag för hur det än blir så är hon finast. Annars är domarn inkompetent och dum i huvudet ;).

Matilda Edblom said...

jösses va de händer saker hos och med er! akta så ni inte får hjärtinfarkt och dör:P Vore inte roligt (A) HAHA!