Wednesday, June 18, 2008

Tyskland i helgen

I helgen åker Peter till Tyskland.Challe är hygglig och följer med.Eftersom jag är i tjänst så kan jag inte åka med men det är ju inte långt kvar tills vi åker igen på kennelläger.Millan har tjatat i flera dagar att få åka och sova över hos Stig och Pia och jättehyggligt av er att hon får komma denna speciella midsommarhelg.Toppen!
Igår tog vi ju blodprov på flera hundar.Nu skall det bara funka också med blodprovet.Challe och Cia har visst fixat egna pass också hos polisen.De räknar tydligen med att bli stoppade av polisen i Tyskland.Ja vem vet är det några som de skall ta så är det faktiskt dem.Hur de skall hitta är min stora fråga.Tydligen körde de vilse inne i Jönköping när de skulle till polisstationen.Men Challe nu hinner du memorera vägen i helgen så kan du guida Cia sedan.
Träffade också min arbetskamrats tik Niffy där.En avkomma efter Quenna.Så trevlig och positiv hund och matte.Det är så kul med nöjda och glada valpköpare.Nu Susanne så gäller det att hålla lite koll på när det är träningar och hänga på.Hon är ju jättefin och borde ju vara med på SSM.
I flera dagar har vi haft besök av våra kommande valpköpare i p kullen.De åker långt och har kommit flera gånger för att studera valparna.Jätteroligt.
Hela kullen utvecklas fint och det är som sagt full rulle på dem,riktigt kampglada och positiva.
Idag tränade Cia och jag lite lydnad.Sedan tog jag mig en löprunda med Macho och Malou.

1 comment:

Cia said...

Ja, lätt att åka fel när käk-musklerna jobbar för mycket. PG tror inte ens att en GPS hjälper. Allvarligt!! Han har iallafall löst en speciell försäkring också om bilen pajjar får man snabb assistans..men om man kör fel då??