Sunday, June 29, 2008

Grattis Martina och Beathalandet Melody (Mel D) till 2:a placeringen i Hagatorp






















Läste något om att vila sig i form på Mel D.s blog.kan det funka tros?Ser ju ut som ni inte gör annat på alla bilder men vi som känner er vet att det är precis raka motsatsen.Tror mig veta att Mel D är en av kennels hundar som rent konditionsmässigt har den absolut bästa formen.Nu satsar vi på ringträning det sista.

Ett stort grattis till Mel D:s placering i Hagatorp för den tyska domaren Bernd Weber i klassen 9-15 månader ett Ck blev det med.Lite mer ringträning bara så smäller det.Tack Macke på Hagadahl för bra handling och Martina för bra jobb.

Vi andra har tränat ring,lydnad och skydd.De flesta hundar var rätt trötta när skyddsträningen började.Bessie hade typ inga stämband kvar.Hon kunde inte skälla stackarn,var väl alla utställningsträning som frestade på så hårt.
Roligt när så många dyker upp på ringträningen.Idag hade vi ett ruggit tempo och alla sprang och låg i och hjälpte till.Jättekul.

Nu skall jag sätta mig och anmäla hundar över internet till SSM hade jag tänkt.
Känner mig rätt sliten så sedan blir det vila för min del.

3 comments:

Cia said...

Grattis Mel-D och Martina. Vilka härliga framgångar!!! Lycka till i fortsättningen, för det måste det ju bli.
Ta det lugnt nu Lottie. Vi vill gärna ha dig pigg och frisk tills vi åker.

Anonymous said...

Vad roligt med alla fina resultat som trillar in & kul för Er när Ni får tag i valpköpare som aktiverar sina hundar. P tar en powernap för att kunna terra mig inatt igen antagligen *S*. Tack för en underbar hund.
Kram Susan & Porsche

Martina said...

Tack Cia!

Hi hi, du har såklart rätt Lottie, här vilas inte så mycket, det vet ju du. Men Mel vill nog gärna tro det, hon stressar inte upp sig i onödan och tar varje tillfälle hon får att ligga i soffan med husse som är likadan. Kram