Sunday, April 12, 2009

Tre Tårtor














Min hyggliga man slängde ihop en tårta för min skull igår då jag jobbade.Jättegod med kiwi och jordgubbar sedan hade Cia gjort en jordgubbstårta och Ewa en hallontårta.Då jag inte ätit någon lunch på hela dagen så smakade tårtorna extra gott kan jag säga.
Strålande solsken på träningen är ju också ett extra plus.
Många tränade lydnad och sedan körde vi lite skydd.Bessie och jag fortsatte med rondering då hon vet att figgen tår i värnet med lite extra dragning.Funkade riktigt bra.Jag och Cia fortsatte lite smått med IPO 2 programmet med Macho och Indy.
Hector var också med och tränade.
Nisse biter bra som alltid men nu gäller det att få ihop spår och lydnad om det skall bli en IPo 1.Kämpa på!
Risto och Peace tränade ronderingar och flykt.Funkade riktigt fint.
och så till Trazzla.Vilket ämne.Igår satsade hon med full kraft i bettet flera meter ifrån figgen.En riktig härlig tikvalp.Lille Uno är het på gröten och Vilja liten som hon är studsar redan runt och biter i trasan.Hella var också med bra på noterna till evas förtjusning.
Lilla Hanna sitter och tjatar att hon skall få ta ut Bella på ett tredje lydnadspass då bromsar Cia.
Synd ni som inte var där missade god tårta.
Och så till natten Millan kom hem efer att ha varit ed en kompis hos en annan killkompis och han hade varit elak.Så ledsen hon var.
Att barn kan vara elaka mot varandra det blir man varse om då och då.
När vi peppat Millan färdigt ja då vaknade hon stackarn med magsjuka så nu ligger hon fint nedbäddad i sin säng den stackarn och vi andra bara väntar på vad nu skall ske.Typical då veckan är fullspäckad med jobboch lite annat.Får hoppas att vitpepparkorn och spritade händer hjälper att hålla magviruset borta.

7 comments:

Cia said...

Stackars er, hoppas att ni klarar er från magsjukan. Jag vet hur otäckt du tycker att det är.
Rolig träning igår, nu gäller det att sträcka upp sej i lydnaden igen för mej och Indy, jajjamen.

Anonymous said...

nej, stackars Millan, hoppas ni andra klarar er!!!Jag har varit sjuk under lovet, men nu är det bättre!Tänker på er som har jobbat hela påsken, trist men det är gott när pengarna kommer!!!Kram Johanna

Anonymous said...

Ska man säga grattis eller var det bara allmänt firande av påsken ?
Stackars Millan men du får väl trösta henne med att även stora tjejer träffar på elaka killar ;)...utom Mamma :).Hoppas Ni får hålla Er krya.
Mvh Susan & Porsche

Unknown said...

Hoppas hon kryar på sig,,värst vad alla är sjuka då..

vad är det för firande nu..tårtor på tårtor

Anonymous said...

Hej Millan, krya på dig. Jag ska fixa något fint till dig som du får i present när vi kommer upp. Behöver bara veta vilken färg du gillar bäst?? Rosa kanske?/Helene

Eva said...

Ja den tårtan gick inte av för hackor!!! han är duktig Peter i köket. Stackars Millan då hoppas att ni andra klarar er nu.
Ja de va himla roligt me Hella igår

Anonymous said...

Än så länge är ingen annan sjuk tack och lov men lite urk mår man ju faktiskt.Helgen har varit lång och mycket har vi haft att göra men nu går det mot sitt slut.
Roligt med alla träningsglada valpköpare.Lottie