Tuesday, April 21, 2009

Den svarta skönheten -Beatrix



















Ja då har hon anlänt Bea,ett friersto.I måndags var Peter och Ida vår praktikant och hämtade henne i Eskilstuna.Själv satt jag spänd av förväntan på kurs och längtade hem.
När jag kom hem så spatserade hon där i hagen.Hon är bedårande vacker.Lite spänd så klart och stor ,närmare 167cm.Tydligen så är hon dessutom behäftad med en toppstam,en gedigen moderslinje.Vi har fått förmånen att få prova Bea under en tid för att sedan bestämma oss.Så nu gäller prova,prova och tänka efter.Bea kommer från Linda på Åland som har Älskling.
Igår tog jag min första ridtur efter att ha longerat henne en stund,barbacka.Lite nervös var jag faktiskt för hon är ju enorm.
Bestämd men trevlig är mitt första intryck och jobbigt var det att rida.
Men visst är hon bedårande vacker

6 comments:

Nettan said...

Gud vad vacker, jag vet ju vad du har längtat efter detta!
Kram Jeanette

Kennel Piastigen said...

Vilken härlig häst:)
Kram Pia

Anonymous said...

Oj vad ul ,har själv varit sååå nära att köpa friser,dom är ju urhäftiga och stiliga.
Lycka till
Yvonne på Nybyggetsgård

Anonymous said...

Herregud vad fin... Vill oxå ha...Att nu har ni gjort bort er, det förstår ni vaaa... Från att ha varit en frånvarande internet "stalker" kommer jag blomma ut till en fullfjädrad parasit.... Nu kommer ni ju inte bli av med mig, nu ska här tränas hund och tiggas ridturer minsann.. kanske man kan bo i bastun !!!!
Kramar Jessica

Anonymous said...

Bastun blir perfekt tror jag.Lottie

Winter och Umza said...

Vad ska man säga? Ser ut som kommen från sagorna. Jättevacker.
Maria