Saturday, April 25, 2009

Klassvinster för Quarma och Samson i Jönköping



















En strålande varm dag och massor av hundfolk på plats var det när Sk Hok och Sk Jönköping anordnade en specialutställning tillsammans med domaren Oddbjörn Winther från Norge.
Fyra valpar hade vi anmält från vår kennel.
Uno kom 4 i klassen 4-6 månader ,var utropad 2.a.Med lite mer träning så kan det bli hur bra som hellst.T-Millan kom trea och samma sak gäller där.Vilka underbara valpköpare dock till dessa hundar som hade med sin wiskheyflaska till uppfödaren som tack för hjälpen med hundarna.Ett stort tack till er själva som bidrar till en trevlig gemenskap.
Beathalandet Samson skötte sig utmärkt i ringen och även Foto Urma berömde hunden som inte bara är snygg utan även har något innanför panelen.
Så Quarma.Hon travade på som vanligt på ett utmärkt sätt och vann sin klass.Med utmärkt hjälphandling från Cia.
Stoltast är jag nog över beathalandets barn som deltager i barn med hund.Det var Millan och Xanadou,Hanna och Quarma och Klara och Uno.Bra jobbat tjejer.Framtidens handler!
Väl hemma så tog vi en kall öl med Urban och sedan började vi fotografera hundar.Elisabeth och Ojsan dök upp med sin kamrat Bibban och tog ett par kort också.Vi har fått smygtitta på en del kort och jag måste säga att han är fantastisk på att ta bra kort.Som Eva sade .Han måste gjort om mig. på bilden.Det skall bli verkligen spännande att se alla kort.Tack Eva för hjälp med borstning.Vi avslutade kvällen med grill och bastu.Team Bern Peter och Hagadahls Macke och Petra,Cia och Pg,Eva ,Hanna,Millan och Vi och Urban tog en välförtjänt bastu.
Nu är jag uppe.Dags att mata hundar och hästar,sedan är det frukost och sen bär det iväg till Furusjö för fotografering,hundkurs med Norman och efter det träning.Hej och Hå!Solen skiner redan!

4 comments:

Nettan said...

Grattis till vinsterna, vad kul, tråkigt att man inte kunde vara med!
Kram Jeanette

Samson said...

Vem är panelen? Vem va bakom honom?

Idag så har jag spårat arslet av mig!
9 vinklar hade hon lagt in i självaste sökandet efter min underbara och perfekta kong... Satans kärring! Hur tycker hon att det går med självaste spårläggandet?

Men som alltid så löste jag ut det, var tvungen att stanna och flåsa i denna tropiska hetta mot slutet, men hon som agerar bromskloss väntade och så körde jag på så fort jag hade rensat näsan...
Pratas mycket om hur fint det kommer att vara i tjänstespåret, något om att jag blir lätt att läsa... Hon kan va lätt! Jag är en komplicerad varelse med stor intrigit... intregi... intrig... äsch... jag har mycket av det iaf!

Tack för igår, det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst... vill ju inte vara den som är den, men jag vann ju faktiskt min klass! Men jag ger det ett försök!
Tack för hjälpen Lottie, med självaste riktningsbedömningen,... ja så man vet åt vilket håll man ska...
Peter! You are the man! My man!

Puss Er Samson

Anonymous said...

hej grattis till er och till alla beathalandare ps filippa hälsar till halvbrorsan samson grattis till segern. mvh Tomas och filippa

Cia said...

Jättegrattis till placeringarna alla Beathalandare! Tack för en trevlig kväll också. En helhelg har det varit och jag är någon form av avtrubbad i formen, kan man säga. Men himla roligt har det varit och tack för grillningen ikväll.
Hanna hälsar och tackar för lånet av Quarma.