Saturday, August 16, 2008

Min lilla hjälpreda















Hon sitter fast som en liten fästing kan jag säga,hela dagen men oj vad hon kan hjälpa till,i köket,städat hundhus,bullbak och vi avslutade med en joggingrunda med Quenna och Messie.Millan sprang 3,5 km."Det är första gången faktiskt som jag blev svettig,säger hon glatt,men nu kan jag knappt gå"
Föästingar ja.Det vimlar av dem.Två har jag haft på mig själv och Peter har också haft någon och hundarna skall vi inte tala om.Får hoppas att man håller sig frisk nu bara.

Det borde man väl kunna göra nu när man börjar käka alger för att rena kroppen.Skall vara något dunderbra.

Brorsan mailade om någon tarmresning som vi skulle göra när vi kommer till Thailand nästa gång.Hu hör på detta bara!Tarmrensning-detox!Tydligen känner man sig både renare och lättare men HU!


Tydligen görs det på någon form av ett hälsocenter.De kör upp en slinga i rumpan och sprutar in 20 liter vatten..härligt va! En annan dam masserar magen och pressar ut gamla rester,svamp och bakterier som suttit sen gud man vet inte när..
Man ser allt komma flytande i ett rör..äckligt med gamla köttslamsor.

Ja sedan mår man tydligen toppenbra!Allt det här är frivilligt!
Nähe du!
Jag håller mig till algerna kan jag säga!

2 comments:

Cia said...

Håll dig till algerna. Det låter betryggande kan jag säga. Tänk om man skulle bli av med saker man inte vill bli av med..som lite inälvor som...hu då.

Anonymous said...

Ha ha! Du är för rolig, det låter ju inte alltför mysigt med spolningen... Ha det gott, nu ska jag ut o spela golf. Kram Martina