Monday, August 11, 2008

Hellas R-valp




















Ja här är han nu äntligen,så fin och lite ensam.Vi kallar honom R så länge,har hetat Ragge Robin,Rhommel och Rohan.Allt beror på vad som händer framåt och ett namn skall vi väl komma på så småningom.Pappa är Gildewangens Royce.
Hu!Nu börjar man längta tills dess att skolorna börjar.Så allt kommer in i sina vanliga rutiner igen.
Idag är sista dagen för Peter på kontoret.Tack och lov.Idag blev jag fullmatad med pensionsförsäkringar,sjukvårdsförsäkringar,jo name it.Bra! Nu är han fulltecknad/fullförsäkrad Peter iallafall.Det gäller ju faktiskt att tänka framåt.Har röjt med Millan i vårt garage.Fixat i ordning alla saker som vi köpt hem,men det är mycket kvar.Emil har haft ett riktigt städ ryck.Då kan man känna sig riktigt nöjd som förälder.Det går åt lite tjat.
Slutade dagen med en 5 km runda faktiskt i ganska bra fart får jag säga själv med Hector.Ja det är ju inget för honom.Ser ut som han lunkar brevid.Men aj vad jag fick ont i den förbaskade foten efteråt.

3 comments:

Anonymous said...

Jag tycker han ser ut som en liten Rolle (uttal Rålle) eller Razze, man kan hålla på ett tag å välja men oftas ser de ut som något namn (ni hajjar va) :-)
Är det bara en valp?

Anonymous said...

Han ser verkligen störtskön ut! En riktig liten goding. Vad bra att du kunde springa i lite tempo, men ta det lugnt nu nån dag så den får återhämta sig. Kram Martina

Beathabloggen said...

Ja det får jag nog göra var som ett lik idag då jag vaknade.Kram