Sunday, August 24, 2008

Ett litet svin utanför
















Hittade dessa fantastiska bilder på hängbuksvin i Tyskland i olika åldrar.Vandrade utanför veterinärstationen och en stackare,han är visst utanför.Varför har den hamnat där tros?Ja det var väl så enkelt att gräset var grönare på andra sidan kan jag tro.

Det här var min sista helg med en av mina kollegor som nu går i pension.Känns så tråkigt.Kommer såklart att sakna henne mycket.Men hon ser på livet med tillförsikt och säger att det är nu det börjar och herregud vad jag skall göra allt som jag vill resa,måla sy,läsa.Tänk bara att vakna och inte ha något bestämt på dagordningen.
Det gäller att leva och utveckla sig så länge man är frisk säger hon och det kommer hon att göra också.

"Sprid glädje omkring dig så får du det i massor tillbaka sade hon i helgen"Javisst stämmer det".
Dessutom har hon bestämt sig för att göra åtminstone en god gärning varje dag,kan handla om att hjälpa någon gammal dam i affären,låna ut sin parkering ,ja precis vad som hellst.

Jag måste säga att hennes inställning är helt suverän.Det är nog många av oss andra som borde ta efter den tycker jag.
Bitterhet och gnäll är något hon slutade med för länge sedan!
Tänk vad livet lär en trots allt men inte skall vi väl behöva gå i pension för att få den insikten.

Varför inte börja nu vet ja!

Idag är en alldeles ny dag och dessutom en måndag!
Det blir hårt men det är bara att göra ett försök.

3 comments:

Anonymous said...

MAN BLIR INTE LÄNGRE SJÄLV FÖR ATT MAN HALSHUGGER EN ANNAN....TÄNK PÅ DET!!! GLÄDJE DRAR TILL SIG GLÄDJE!:


ELISABETH O OJSAN

Anonymous said...

Du har så jäkla rätt! Jag brukar försöka tänka på det också men ibland blir man lite neggig i alla fall. Men en sån här reminder hjälper ju till. Nu ska jag tänka på det lite mer. :) /Martina

Anonymous said...

Ja vem blir inte det men man kan ju alltid försööka skärpa till sig iallafall.