Thursday, May 15, 2008

Två Quenna avkommor Nero och Nisse





















Underbara hanar efter Quenna och Xento!
Idag har det varit avslutning på barnjympan.Kul för idag fick föräldrarna vara med och leka knuten och jägaren.Hej vad man fick ligga i.Peter fick tillbringa kvällen och planera Vårfesten för Millan och gänget.Sådant får man greja med då man är klassförälder.
5 km blev det med Messie.På morgon lade jag spår.Det vill jag inte ens tala om hur förbannad jag var.Sulade ett hopprep efter de där skatorna.Skrattar gör det också däruppifrån luften.Tar slutet och varenda ostbit och skinka. Jag får nog spåra någon annanstans har jag kommit på.I natt vaknade Emil av vildsvin som besökte oss på åkern.Snart knackar de väl på dörren med.

6 comments:

Anonymous said...

Tråkigt det där med skatorna. jag kan tipsa dig om att ställa äkta maken i mitten av fältet och agera fågelskrämma.. Tror det funkar faktiskt.

Vildsvinen jagar pullingar som finns i hästskiten.. Där har jag dock inget bra tips, förutom att kratta ut skiten så den torkar och blir oangenäm för pullingar/Helene

Kennel Piastigen said...

Ja, de är riktigt fina Nisse och Nero. Vi är mer en nöjd med både Nisse och Nelly. Kram Pia

Cia said...

Du kan komma upp och spåra hos mej då... Jag har ett tips till kråkorna men det tar vi mellan 4 ögon..Ha ha..

Beathabloggen said...

Tack för tipsen.Ja varför har jag inte tänkt på det där med gubben,det måste ju vara perfekt.Då får han stå där med sin telefon och varva ned.I går skrek han,det måste du väl ändå fatta att du inte kan gå ut fyra spår och tro att inte en "skatjävel" ska komma dit.Du hinner ju fy sjutton få hit varenda skata från tom Bankeryd.Han är klok den.Hästskiten hoppar jag nog.Kramar
När kommer ni upp?Vi har ju så bra spårmarker.

Anonymous said...

Ja, spårmarkerna har vi ju provat förut. Om jag inte minns fel så var det bara Evelyns hund som klarade sig. Fast det kanske ni har förträngt?? Vi måste så klart komma upp en helg framöver, vi kan höras av..

Beathabloggen said...

Ja den dagen och de spåren glömmer man ju inte i första taget.Jag undrar vem om skulle lära vem.Men bra gick det ju frö Evelyn men för oss andra,Hujeda mig.