Saturday, December 6, 2008

Träning













Idag körde jag Hella i ett lydnadspass.Hon var otroligt pigg och glad.Jag blev helnöjd med henne.Vi provade ett skyddspass också.Fungerade över förväntan.
Med Bessie tränade vi lydnad,bevakningar och ryyggtransport.Jag får slita med min lydnad kopplad ihop med skyddsarbetet.Peter hade en del nya teorier som vi provade på Bessie lugnt och fint.Funkade bra.Känner mig väldigt nöjd med hennes pass.Macho forsatte vi träna bevakningar med och Peter ville att hans angrepp och bett sklle flyttas högre upp i armen.Rofasen blir numera att han får ligga och koppla av i stället för att bära armen.Han bara krånglar ändå.
Ungarna har sprungit 15-15, bra med motion både för hjärnan och kroppen.

4 comments:

Anonymous said...

Jisses att att ni orkar med alla hundar! Helt fantastiskt! Men så är ni Lottie och Peter... Körde bettövningar på Humlebumle idag, nu verkar han fatta grejen igen, någon har fårr lite serverat på silverfat, men det är så man skrattar litec när han står och tittar på Jonas och men hör hur han tänker "Kör du, jag kan vänta ut dig..." Man lixom hör hur tungt han andas... så hjälper jag lite med min andning och då startar han..
Vi ses imorrn!

Kram på er supermänniskor!

Ps. Ska vi verkligen träna i Furusjö om ni har valpar hemma och måste mata??? Så ingne måste åka hem av er.. jag behöver er båda! ;-)DS.

Cia said...

Vad flitiga ni är, vi ses imorgon.
Kram

Anonymous said...

Det är såå roligt att ni tränar på.Det är helt ok i Furusjö.Valparna är piggare nu så det ordnar sig.Vi ses i morgon.Lottie

Anonymous said...

va gott att hon ar pigg.. hoppas att hon inte staller till me nagra rymningar bara... Eva