Thursday, December 4, 2008

Träning på Ortsgruppen på söndag kl 14.00.Vilka kommer???














Hej på er!
För att kunna ha lite framförhållning till träningen på söndag så vore det bra att veta vilka som kommer och tränar så kan vi planera lite.Skriv en kommentar på Habobloggen eller här så vet vi lite.Jeanette och Jonas åker långt och för att på bästa vis utnyttja varandra kunskaper så bör vi fördela tiden lite.Tänk på att om hundarna skall gå spår så ska de vara hungriga!
Jag jobbar jour i helgen men håller tummarna för att det fungerar att träna ändå.Igår var Cia och jag i Furusjö och tränade på kvällen.
Cia cirklade runt planen då hon inte vågade gå in och tända upp själv eftersom jag var försenad.När vi traskade över planen så säger Cia"det känns som vi är bevakade och konstigt jag hade precis samma känsla"Har hänt tidigare också,kommer ihåg när alla luckorna var stängda på hundkärran när jag kom tillbaka från träningen då jag var där själv,då var man inte katig kan jag säga.Spöken eller inte.Vi får fundera över det där.Träningen gick ok.Det märks på hundarna om de får stå ett par dager.Sist jag körde var i måndags.Bessie har fullständigt fnatt när det är snö men det blir ju ett bra tillfälle då att träna ledarskap.Vi tränade en hel del framå.Macho blir bättre och bättre och han älskar att jobba det är så roligt att ha med honom att göra.Hella bor här tillfälligt.Eva är i Thailand den lyckosten.Hon nappade blixtsnabbt på ett av min lillebrors erbjudande från Fritidsresor,nära kära.
Nu ligger väl hon på en playa och steker sig kan jag tro.Passade på att träna Hella lite med.Fungerar bättre och bättre.Skall ta ett pass med henne idag med.
Nu är det bara ett par dagar tills vi reser till Egypten ,skall bli underbart kan jag säga.veckan har varit tuff.Millan och Peter tog en långpromenad med Xanadou igår kväll och Peter har spatserat med Quarma och Quentin.Peter har slitit med att bygga klart hundboxen i stallet.Det blev superbra,hämtat halm till alla hundar och hö till hästarna och sedan till det tråkiga våra valpar eter Quenna och Odin har ej mått bra.En tik har vi förlorat,två besök både på djursjukhuset och smådjurskliniken för att ge vätska och få mediciner.Matning varannan timme hela dygnet men nu har det vänt och Quenna mår bättre också,så nu håller vi tummarna för att det skall gå vägen.Sova det har vi inte gjort så mycket kan jag säga.Cia har suttit här och matat och vägt dem,stort tack till dig.Nu har Emil försovit sig så nu är det bara att köra honom hela vägen till John Bauer gymnasiet,det där spelet gitarr hero går runt hela nätterna och idag kommer Johanna.Henne skall jag köra med nu i helgen.Perfekt!Anmält sig till träninegn har redan Kicki ,Niklas,Lottie,Peter och Cia gjort!!!

5 comments:

Kennel Piastigen said...

Vi kommer!!!
Kram Stig och Pia

Nettan said...

Jag och Puma kommer!
Kram Jeanette

Anonymous said...

Jag och Jonas kommer med Hubbe och så har vi med oss Richard och Ecko som ska göra oss sällskap.
Richard har inte kört IPO innan utan hållt sig till de andra bruksgrenarna och även tävlat en hel del.
För er som känner mig så tänker han på samma sätt och det ska bli skoj att få ta del av hans åsikter:-)

Kram Jeanette

Anonymous said...

Jättekul att ni kommer.Såklart är han välkommen.Lottie

Anonymous said...

jag kommer med pärlan=)

Säg till om ni behöve rhjälp med valparna.
kram Matilda