Wednesday, December 31, 2008

Nyårsafton















Millan har åkt skrillor.Hon började med att hemma knäppa på sig cykelhjälmen och knäppte såklart fast den i halsen och skrek,ja vad säger man,som en gris va.Tog tid innan jag fick loss den.Peter hostar som besatt,kan tänka mig att det är lunginflammation eller vem vet kol så som han röker men bara idag säger han,sedan skall det tydligen vara slut med det.Det vore ju bra eftersom han klarat sig 5 år tidigare utan det där.Synd bara att han började igen men såklart med sådana omständigheter som det varit så är det kanske inte så underligt.Sebben har fått komma hem och jag har laddat med alkogel kan jag säga.Är bättre men fortfarande inga provsvar.Läkningen kan ta tid.Några kilon har han tappat,han som jobbar med att bli större.Såg en bok på ICA Maxi om lagom viktuppgång,kanske får jag köpa den till honom.Läkaren avrådde honom från gourmetmiddag och stekar ikväll.Mycket sprit sade hon men jag bad henne poängtera på händerna va,ja såklart!Därför så blev och jag görsugna på något gott.Vi har nu lagat ugnsbakade rotfruker med olivolja och lime,Melontatziki med räkor,fläskfilet med vitlök(ost och grädde)och potatiskroketter som avslutning skall vi äta en chokladpannakotta med lite dekoration och så en god lime drink utan alkohol.Emil är på sitt håll och Sebben vankar av och an och är lite sugen och nu skall middagen ned för sedan väntar jobb för min del!
Kolla denna fina bilden på Quarma med.Just nu ligger hon väl i Challes säng och gosar.Hon älskar att slippa hundgården!
Jeanette befinner sig på bagaremossens klinik med Samson som fått sig ett bett av en överordnad så en tand rök,nu är det bara att hoppas att röntgen visar att det var en mjölktand.Hoppas att allt går bra!!

2 comments:

Anonymous said...

Nu är vi hemma igen efter en sväng till Universitetdjursjukhuset i Uppsala.

Dessvärre var det en ordinarie tand som rykt, men vi har tandintyg och alla journaler.

Han fick sövas, trots lugnande s¨å vaknade han hela tiden och han var tvungen att få narkos för att kunna lappa ihop kind och tandköt.

Jag var med hela tiden och det var en pärs, narkosen bet inte så de fick fylla på och han vaknade hela fyra gånger när de höll på att intubera....

Vid uppvak så sa veterinären att med en så kraftig narkos så skulle han säkert inte vakna på 45 min, när jag skulle lyfta av honom från båren så vaknade han, med tuben nere... Japp panik var bara förnamnet!

har aldrig hört en hund skrika så och bete sig så, hjärtskärande..
Men jag lyckades hålla fast honom och det tog inte många sekunder innan han insåg att det var mamma som höll om honom och han lugnade ner sig.

Gott Nytt år på er!!!

Kram från oss

Anonymous said...

Det låter som en risktig pärs.Jättesynd på tanden men bra att ni tagit alla journaler och tandintyg.Det är så noga med tänder.Tråkigt nog så ifrågasätts ofta dessa intyg på utställningar och hundarna får en sämre placering än vad de borde ha.Men huvudsaken att han är pigg igen!
God fortsättning!