Tuesday, December 30, 2008

Ser väl mysigt ut!














Idag har jag hunnit träna Bessie oc Macho i lydnad,svinkallt var det.Bessie är lite trött fortfarande men på god väg tillbaka och det är nog bara när man känner henne väl som man kan ana att hon är lite tröttare än vanlig men så arbetsvillig.Macho går framåt hela tiden och det känns roligt.Han är alltid pigg och glad och vill vara med.Apporteringen dock är det en hel del tugg,något som vi får jobba med.Gick en tur med Xanadou och Quentin.Xanadou skall ställas på My Dog i Göteborg.Hon är i fin form.Planer på att ställa henne både i Varberg,Veda och Halmstad när hon nu börjar komma i päls.Quentin får mer och mer färger och päls och han rör sig fint så det skall bli kul att visa honom och syster Quarma nu för första gången i Varberg.
Sebben har iallafall blivit något bättre,ligger kvar på infektionskliniken med dropp ännu.Stackarn han har det tråkigt!
Quenna och Odins valpar utvecklas fint.Kraftiga och stora med masor av päls och fina uttryck.Kul att höra att Nelly verkar vara dräktig.Det skall bli otroligt spännande.
Lite ringträning får vi försöka att hinna med nu framöver,skall kika på datum och återkomma.Nu skall jag bara krypa i kojs.

5 comments:

Martina said...

Ser supermysigt ut. Shit vad duktiga ni är, men vi ska snart gå om er, bara så ni vet;).

Mellan fäller för fullt så det ser mörkt ut för de närmsta utställningarna.
Kram kram

Anonymous said...

Gott nytt år till alla vänner!! Sebben- jag är listigare än du och har för länge sedan insett att detta bara är ett sätt att ha kontroll från dina föräldrars sida. Att dra med dig till Egypten så att du fick magont var bara en manöver för att du inte skulle hitta på något på Nyårsafton. Nu får du hålla dig nykter och städad på sjukhuset i stället för att vara ????Krya på dig, (det blir nyår nästa år också) Kram Helene och Anders

Cia said...

Gott nytt år och lycka till.. Hälsa Sebben att krya på sej.

Anonymous said...

Tänk att du listade ut det Helene,bekymret är bara att han kanske får komma hemma idag,vi får se och det gäller det såklart att komma på en plan B blixfort!
Ha ett gott nytt!Synd med Mel och pälsen.Ja kör på bara,det kommer att gå som tåget och Cia hur går det med magknipen,skall jag kola om du kan byta plats med Sebben rum 8 infektion.Kram

Cia said...

Jag fjölar i mig samarin och låtsas som inget. Med tanke på att knipet kan komma från er, tror jag att jag kommer ner och lägger er i er soffa och blir uppassad med samarindrinkar ikväll, ha ha!!