Monday, December 8, 2008

Bessie akut sjuk


















I morse efter vi vaknat och då Peter skulle ge hundarna mat så såg han på Bessie att hon mådde jättedåligt.Hade kräkts och hon orkade knappt stå på benen.Tempen låg på 40,8 så det blev direkt en resa för Peter med henne till Smådjurskliniken.De har röntgat henne.Man blir ju orolig för magomvridning eller annat.Inget konstigt syntes på röntgen men hennes vita antikroppar är sjyhöga så någon kraftig infektion har hon.Hon ligger kvar för observation och med dropp och tempen lika hög.16.30 skall vi dit så då får vi se.Usch vad ledsen man blir.

9 comments:

Cia said...

Jag tänker på er och håller tummarna. Hör av er om jag kan göra något. Kommer ner senare.

Anonymous said...

Tackl snälla du.lottie

Anonymous said...

Hej på er..

Jag är ledig idag så är det ngt jag kan göra så bara ring.


Kram Kicki

Anonymous said...

Tackför det Kicki.återkommer om det behövs.Nu itt på dagen är hon fortfarande väldigt dålig.lottie

Anonymous said...

Tänke på er...

Kram Jeanette

Nettan said...

Tänker på er och håller tummarna
Kram Jeanette

Martina said...

Tänker på er. Många goa kramar från M&M

Verona said...

Hej där!!
Jag hoppas att mattes ögonsten mår bättre ikväll!
Kram

Anonymous said...

Men fy! inte bessie!

tänker på er och henne!

kram Matilda