Saturday, December 13, 2008

Beathalandet Hella-videosnutt

Idag körde vi skydd med Indy och Macho.Blev jag som fick figga på Indy.Någon framtid som figge har jag inte.Tyckte han så riktigt otäck ut när han tryckte in mig i värnet och Peter ropade bett.Men det funkade.Nya tips från Brian också.Kanon så nu skall det väl äntligen bli ordning på det hela.Lite lydnad hann vi med både jag och Cia.Sedan tog Peter och jag en ridtur på hästarna i snön.Hector var med.Kändes som om resan till Egpten låg risgt till då han for och vallade hästarna ,morrade och skulle ha fatt i dem i haserna.Så småningom så lugnade han ju sig då springandet i djupsnön tog på honom.Flickorna tog också en ridtur,sedan stod hästarna rykande och gemonsvettiga i stallet. Då tog jag ut Hella och körde lydnad.Hon var pigg.Två pass blev det med 1 timmes mellanrum.Hon har energi.Hon har nog kommit på nu iallafall att det kan vara roligt med lydnad och visst vill hon väl vara till lags.Detta istället för att klättra ut från varenda hundgård vi har.Stackars Äxtra har skadat sig i tassen på något och hamnade på operationsbordet.Hoppas att det löser sig på bästa vis.

4 comments:

Cia said...

Jisses va duktig du är Lottie. Du grejat ta mej sjutton allt!

Anonymous said...

Vad ni ser mysiga ut tillsammans!
Superhärligt att se, längtar tills imorrn så du kan få coacha mig lite på hur man jobbar på de här H-hundarna ;-)

Kram Jeanette

Anonymous said...

Ah de va roligt att se..!!! va duktig du ar och lilla damen me forstas.! Snart dags for playan Kram

Anonymous said...

Tjo och tjim!

Vi åker strax oc tittar förbi er innan vi drar till Furusjö, är det inte funkis så slå en signal! :-)

Kommer vara på plan vid 12-tiden och köra lydnad. Någon annan som är sugen på att träna tillsammans och köra lite skoj övningar eller bara snacka mumbojumbo så kom dit eller ring mig!

Mvh Jeanette
0709-39 38 39