Tuesday, July 22, 2008

Mathilda talar i radio om ungdoms SM och Schäferrasen














Tidigt var vi uppe idag och gav oss ut i spårmarkerna.
Så här i efterhand så kan jag bara säga varför tog inte jag sovmorgon just denna dagen.
Spårlinor och föremål kontrollerades av domaren Anders Eriksson och sedan fick Mathilda gå ut sitt spår.
bessie började spåra jättenogrannt och i bra tempo ända tills hon plötsligt får för sig Var är min mamma?Ja hon ser mig i skogen och står en lång stund och spanar,Mathilda står helt lugnt kvar och vips är hon på spåret igen,vinkarna tog hon utmärkt men lade sig lite segt på första apporten och var snabb upp efter och 2 apporten så markerade honmed ett sitt och då tog Mathilda ett dubbelkommando .Det blev 80 poäng och utärkt jobbat av Mathilda.I morgon har jag fått stränga förhållningsorder av föraren att hålla mig borta och det skall jag göra.
Bra jobbat Mathilda och Bessie.

Sedan var det dags för Ubbe och Helene.Ja vad kan man säga.Toppbetyg,utmärkt i princip överallt 97 poäng och massor av beröm av domaren för att hunden spårade i ett jämt och fint tempo hela tiden.Högsta poängen på spåren i BSL 3.
Håll tummarna nu för i morgon gäller det.

Mathilda och Bessie kör sin lydnad 12.25 och domaren Lars Christiansson är tuff i sin bedömning men rättvis för alla.
Helene och Ubbe går sin lydnad 10.15.

Mathilda blev även intervjuad av Sveriges radio.Hon talade om ungdoms Sm och hur det gått för henne och bessie samt om varför hon valde en schäfer och hur man tränar och vad man tränar.Kanonbra Mathilda.

2 comments:

Anonymous said...

Åh va roligt de ska bli att komma och hejja imorgon..! Lycka till Kram Eva

Beathabloggen said...

mathilda!Du har fått beröm för ditt ttalande och din marknadsföring gällande schäferrasen av bla Domare och ia avelskomiteen sittande Åke Imland.Kul!