Tuesday, July 15, 2008

Att vakna med en ödla









Idag fick jag äran att vakna med en ödla i täcket på vår altan där jag tillbringat de sista nätterna för att övervaka Sluggolina och hennes valpar.När jag skulle skaka täcket så smet den lilla ödlan ut.Herregud vad rädd jag blev.Det var min sista natt där kan jag säga.Var väl en skogsöldla,tydligen gillar de att sola sig på terasser.Men i mitt täcke skall de väl inte behöva bo.


När jag sedan spran 5 km med Messie så var jag 1 dm från att kliva på en lång tjock huggorm.Jädrans tur att den inte högg Messie,fräste gjorde den iallfall.Den låg kvar
på samma ställe när Sebben sprang med Macho.Där hade vi tur faktiskt.

Peter och jag sadlade hästarna för en ridtur i skogen med Hector.Hector var verkligen helt slut efteråt.Twillys långvariga hosta var helt borta och hon var så pigg.Så skönt.

Tacksam om fler hör av sig gällande parkeringen men det skall nog lösa sig till slut.

Talade med Mariella och Daniel som åkt vidare till Överlida.De har med sig lille Pizarro.Mycket sömn hade det inte blivit för dem,stackarna.

Igår var Hubbe här med sin familj och deras lilla flicka tränade på att ställa upp honom då hon skall tävla i barn med hund på SSM.Hubbe var i fin form.Ca 7-8 km på cykel varje dag får han springa.

Nu är våra mastiffvalpar 14 dagar och de är redan uppe på benen och tar sig fram.De är enorma.

Xanadous valpar närmar sig också 14 dagar och de är stora kraftiga och röda.

Hellas valpar är nu 5 dygn och de ser ut att må fint.Ett jättetack till Ewa och Challe som har så fin koll på dem.Hoppas att det gick bra med den stackars hyresvärden som hon jagade ut då han skulle fixa pannan.

I helgen skall vi hämta hem Skrållan som skall valpa i dagarna.Hon lär vara ordentligt tjock.

Fy sjutton vad skönt det skall bli att sova.Idag har jag varit sliten.

4 comments:

Unknown said...

har ett helt gäng ödlor på rutan här utanför, de kan ni få träffa till jul..:)

Huggormen lät otäckt dock,,pass på...

Beathabloggen said...

Ja den var riktigt läbbig,tjock och lång.Ödlorna i Thailand hälsar vi dock gärna på.Kramar

Cia said...

Ja..nu kan jag ju förstå hur PG känner sig varje morgon..att vakna me en ödla, menar jag.

Beathabloggen said...

ja så illa är det nog inte Cia