Monday, April 7, 2008

Lite skyddsträning idag igen.
















Idag har det varit full rulle.Stack iväg till Habo brukshundsklubb för att träna A-hindret på agilitybanan med Macho och lite apportering.Han gick iallafall upp på halva.
Innan hockeyn så tränade vi lite skydd.Eva svängde förbi och såg att vi tränade och pep då snabbt ned som sjutton och Hella fick också vara med ett pass.
Det fungerade så fint med Macho.Idag kunde jag skicka honom på ronderering och bevakning två gånger,ett par skall iallafall och sedan körde vi en flykt med släppande.Det funkade.
Med Bessie tränade vi bevakningar och transport med överfall.Peter blev trött på mitt tjatande utan ordentliga åtgärder på Bessie(som han säger bara tar ner henne-helt rätt såklart)så han tog över och jag fick gå med armen.Sedan funkade fint.
Lite lydnad och framåtsändande blev det också med matskålen på slutet.
Vi har isst en till utbrytarkung,Malou.Idag klättrade hon lätt över vår 2,5 meters gula plank och tänkte komma fram till bessie och fjäska lite.Gick inte så bra kan jag säga.Sedan har jag kört läxor med Millan hela kvällen.Det är mycket att ta igen då man går i 1.an och är borta två dagar.
Peter är hos Macke och kollar på ishockeyn.Stackars Hv 71 .De åkte ju på stryk.

2 comments:

Anonymous said...

Jisses vad ni tränar på! Härligt o höra. Intressant med Bessie, vi tjejer är nog experter på att gå o småtjata...både på hundar, karlar o ungar:). //Martina

Beathabloggen said...

Ja det har du nog rätt i faktiskt.Vi får bli lite mer underfundiga.