Tuesday, April 1, 2008

Äckliga kråkor









Idag var jag uppe tidigt och hade förberett för att lägga spår till hundarna.
Såg några äckliga kråkor cirkla runt planen men tänkte inte mer på det.Machos spår gick fint men då jag kom ut till Bessies spår så fanns det inte en enda jäkla korvbit kvar i spåret.Skit också,det är bara att lägga ett till högre upp tänkte jag och så samma procedur igen.Släpper på igen och då har de jädrans fåglarna varit där också.Då vart jag galen!Ett tredje spår då till Bessie som hade skuttat än hit och en dit efter de där jädrans fåglarna hade släppt korvar överallt.Jag lägger ut spår och Peter går med Bessie direkt.Ja då funkar det tack och lov,men kråkorna är där och cirklar över.Att man bara skall bli så jädrans lack när det inte funkar som man tänkt."Det blir till att jobba med sitt humör".

Sedan dök Eva ned och vi körde lite skydd.Funkade ok.
Macke kom med lite matnyttig information från Sd Småland.

Satt häromdagen och pratade med Martina.Vi kom på att prata om energitjuvar.Javisst ja!Jag har ju den boken,skriven av Ingalill Roos som är socionom och samtalsterapeut.
Nu har jag plöjt igenom den.

Det är viktigt att kunna känna igen en energitjuv.Den lever nämligen på att knycka energi från andra och det är ju inte bra."Så här känner du igen dem,Finns det någon i din närhet som gör dig oförklarligt trött och får dig att må dåligt?Någon som inte lyssnar på dig,som kränker dig och ger dig dåligt samvete"Då har du antagligen mött en energitjuv eller med ett annat namn"tagare".Det hemska är att det kan vara vem som helst.Han eller hon bekräftar sig själv genom att nedvärdera andra,ofta lägger de ut sina inre konfliker på sin omgivning och de kan uppträda i maskerad form och de är inte alltid lätta att upptäcka.

"Ett litet slutcitat"från boken men det är rikigt bra.

"Om andras projektioner läggs tillbaka där de hör hemma banar det väg för förändring och nya möjligheter kan öppnas.man låter sig inte offras utan kan få tillbaka sin livsenergi,sitt självförtroende och egenvärde.Att Visa respekt innebär att intressera sig för andras förmågor,tillåta andra att utvecklas,glädjas åt andras framgång och helt enkelt unna andra att ha det bra.Det gäller att inspirera varandra så att var och en efter sina förutsättningar kan få uttrycka kreativa tankar mot nya utmaningar"

4 comments:

Cia said...

Verkligen sant!! Det finns säkert tillfälliga energitjuvar också..
Möter du en, lägg armarna i kors, sitter du ner, lägg benen i kors också. Ett tips som funkar tycker jag..

Beathabloggen said...

Ja det tror jag du har helt rätt i.Men tipset det verkar vara kanonbra.Det skall jag prova nästa gång jag upptäcker en.Kram på dig

Anonymous said...

gratulerar, gratulerar sån himla fin tik ni har!!!

åhh det var så bra energitjuvar, de tar så mkt kraft ifrån en, man upptäcker dom aldrig förrens det är för sent då energin och glädjen är dödad, men men man är ju av den typen som är överlevare så man kommer igen!! sakta men säkert!

jag håller fullständigt med dig "Freiser" finns det något vackrare! (förutom min prins då) (ler)

är väldans avis på er energi "detta kennelläger" önskar jag var en simpel valpköpare ibland!

hoppas ni fått några samtal från tänkbara valpköpare, vi har talat varmt om er!!!

och hoppas vi kan ses någon varm dag och kväll i sommar då du kan få tölta fram i kvällssolen och ta ett gott glas rött till en god grillad köttbit efteråt!!

"detta var en indirekt stående inbjudan till i sommar när tiden och lusten finns"

mvh lolo med familj i halmstad

Beathabloggen said...

TAck skall du ha.Ja vi ser fram emot vårt kennelläger.Det skall bli kul.Javisst valpköparna har ringt.Tack för det.Vi kommer gärna ned på den där köttbien och en liten tölt i skogen.Hade varit super kul.Lycka till med er egen uppfödning och den vackra hingsten.Lottie och peter