Wednesday, April 30, 2008

Emil flyger från taket

















Den ungen har alltid gillat höga höjder och tak.Redan som 4 åring hade han följt med storebrorsan och hans kompis upp på ladugårdstaket när vi bodde i Bössekärr..Trodde jag skulle få en chock när jag kom ut och han ropade"här uppe är jag mamma".Senast så gjorde han ju en "jackassrusch" ned från båthustaket då han skulle hjälpa till och städa inför husvärdering.Det lutade med ett avslitet ledband och kryckor i flera veckor men det hindrar inte dig nu heller.Måste vara gener från hans pappa som hängt utanför balkongen på Råslätt på 8 våningen.Där ligger du iallafall i lä Emil.
Idag har vi varit och tränat lydnad i Furusjö.Funkade fint med Macho.Sedan var Millan och jag inne och kollade på brasan i Habo.När vi väl kommit nära brasan så kommer det fram en trevlig man och dunkar mig i skallen .Ja då hade det börjat brinna i mitt hår.Herregud hur kunde det ha gått då?Tackar okända farbron för detta.En parning hann vi också med Hector och Fiona igen.Nu sitter vi och väntar på dessa Quenna och Ilbo valpar igen.

4 comments:

Fia said...

Herregud. Tänk om han inte hade kommit fram och dunkat dig i huvudet.
Jag skulle aldrig i hela mitt liv hoppa så.
Kram Fia

Anonymous said...

Haha! Du är för rolig, fattar inte hur du bär dig åt. Tur att gubben upptäckte din brinnande kalufs. Kram Martina

Cia said...

Ja, vad ska man säga. Man får vara glad över när dom befinner sig på marken alltså. Lycka till med valpningen också...Vi åker till Liseberg och jag ska INTE åke Lisebergsbanan mer..

Unknown said...

Haha, vilka storys..Ni ä få goa ni haboiter..